شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
راهنمای خرید چادر کوهنوردی

راهنمای خرید چادر کوهنوردی

یک چادر کوهنوردی یا مسافرتی مناسب برای افرادی که اهل کوهنوردی یا مسافرت هستند اهمیت دارد. به همین دلیل رعایت یکسری نکات برای خرید چادر مناسب مهم است. دانستن نکاتی از قبیل: راهنمای خرید چادر کمپینگ و کوهنوردی، ویژگی های انواع مختلف چادر مسافرتی و کوهنوردی، کاربرد چادر مسافرتی و کوهنوردی در محیط های مختلف، وضعیت رطوبت در چادر، بخش های اصلی چادر و غیره مهم است.

 

برای اینکه انتخاب چادر کوهنوردی را به امری ساده‌تر تبدیل کنید، می‌توانید فرآیند تصمیم‌گیری را به بخش‌های کوچکتری که در قسمت زیر آمده است تبدیل کنید:

  • ظرفیت

معمولا با تعداد افرادی که می‌توانند به هنگام خواب در چادر جای بگیرند نشان داده می شود.

  • فصل‌بندی

ساختار چادر بسته به شرایط آب و هوایی مد نظر.

  • وزن

مقایسه‌ی وزن باری که حمل می‌شود با هزینه‌ای که صرف خرید چادر می‌شود.

  • دوام

فضای داخلی خوش‌ ساخت، دسترسی آسان، سهولت در برپایی چادر و موارد دیگر.

 

ویژگی های چادر های ارتفاع:

چادرها دارای شکل گنبدی هستند و با تیرک‌های فلزی از جنس آلومینیوم، تیتانیوم یا فایبرگلاس که در برابر بادهای تند مقاوم‌اند، ساخته شده اند.

به طور سریع برپا و جابجا می‌شوند.

جنس بدنه‌ در این چادر ها از گورتکس است که قابلیت تنفس دارد.

چادرهای نوع ارتفاع و برخی از چادرهای نوع کمپینگ دارای دو پوش هستند، پوش خارجی ضد آب و باد است و پوش داخلی از جنس گورتکس می‌باشد.

برای جابجایی و تبادل هوا، فاصله‌ای ۱۰ سانتی‌متری بین دو لایه ایجاد شده است.

پنجره‌ها و دریچه‌های ایجاد شده در چادر، مانع تعریق آن می‌شود.

 

از جمله چادر های مناسب برای استفاده در ارتفاعات، کم حجم و سبک مناسب استفاده برای دو نفر، کاملا ضد آب و ضد سرما می توان به چادر 2 نفره کله گاوی مناسب ارتفاعات PEKYNEW c1001ا  شاره کرد.

 

انواع مختلف چادر کوهنوردی و کمپینگ از نظر کاربرد

چادر کمپینگ: تنوع در این نوع زیاد است و با توجه به تعداد افراد و نوع برنامه‌ سفر اشکال مختلفی دارد.

چادر کوه‌نوردی: این چادر از نظر طراحی و ساخت تخصصی است، متناسب با ارتفاع، چگونگی کارکرد و سایر ضرورت‌های مورد توجه گروه کوه‌نوردی تهیه شده است.

چادر دیواره‌نوردی پرتلیج کمپینگ: طراحی این چادر از نوع مدرن است و در مسیرهای بلند روی دیواره‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

تنظیم رطوبت در چادر

چادر باید در تنظیم رطوبت نقش داشته باشد، یعنی رطوبت خارجی را دفع و رطوبت داخلی را به سمت بیرون هدایت کند به عنوان مثال در هنگام شب، رطوبت در اثر بازدم زیاد است،که در این حالت ضد آب بودن چادر سبب میشود که رطوبت بازدم کیسه‌خواب را خیس کند و در کف چادر لایه‌ای از آب به وجود می‌آورد.

کف چادر که معمولا از جنس نایلون تشکیل شده است، چیزی به نام درگاهی در آن تعبیه شده است، درگاهی در واقع قسمت اضافه بالا آمده از کف چادر روی بدنه است. وجود بلندی درگاهی، از نفوذ آب باران و رطوبت جلوگیری می کند.

در این باره باید گفت که کف چادر، باید در برابر آب و خراشیدگی بسیار مقاوم باشد، فشار ناشی از وزن و حرکت افراد در کف چادر،ورود آب به قسمت داخلی چادر شود . برای جلوگیری از این اتفاق، روی پارچه‌ای که چادر از آن ساخته‌شده، معمولا با الیاف دیگری (اورتن) پوشانده‌ می‌شود.

با پیشرفت فناوری و استفاده از مواد ترکیبی، توانسته اند جداره‌های چادر طوری بسازند که نیاز به پوشش مجدد نداشته‌باشند، اما بااین‌حال به روش سنتی، از یک لایه نایلون یا الیاف دیگر برای پوشاندن آن استفاده می‌شود.

 

 

فروشگاه اینترنتی  “گلستان را باید دید” ارائه دهنده انواع مختلف وسایل کوهنوردی و کمپینگ، با کیفیفیت و قیمت مناسب است. شما می توانید برای تهیه وسایل مورد نیاز خود به وب سایت این فروشگاه مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *