شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911

قوانین و مقررات

قوانین عمومی

1- کلیه اصول و رویه‌های توریسم گلستان منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط می باشد.

2- هرگونه فعالیت در وبسایت توریسم گلستان از جمله ورود به وبسایت، مشاهده و مقایسه اقامتگاه ها و خدمات و توضیحات ارایه شده، ثبت‌نام و استفاده از حساب کاربری، ثبت و انتشار اقامتگاه جهت اجاره، ثبت درخواست رزرو اقامتگاه و یا هرگونه استفاده از وبسایت و اپلیکیشن توریسم گلستان، به معنای آگاه بودن کاربر از قوانین سایت توریسم گلستان و نحوه استفاده از سرویس‌های آن و به معنی پذیرش کامل متن فعلی قوانین و مقررات سایت توریسم گلستان است.

3- حق هرگونه تجدید نظر و به روز آوری قوانین و مقررات سایت و همچنین عملکرد و محتوای وبسایت، اپلیکیشن های آن و کارمزد خدمات وبسایت، در هر زمان و بدون اطلاع قبلی، به دلایلی همچون اصلاح و بهبود عملکرد، افزودن يک قابليت جديد و يا اجرای پیشنهادهای کاربران، برای توریسم گلستان محفوظ است.

4- لازم به ذکر است قوانین و مقررات مندرج در این صفحه، از تاریخ نشر یا بروزآوری آن، از همان لحظه انتشار، قابل اجرا است و جایگزین کلیه توافق‏‌های قبلی محسوب می‏‌شود.

5- اگر با تغييرات ايجاد شده در قوانین وبسایت مخالف باشيد، مي توانيد حساب کاربری خود را در هر زمان که تمایل داشتید ببنديد. بدیهی است که ادامه کار شما در وبسایت توریسم گلستان، به معنی پذیرش تغییرات حاصل شده و مقررات و قوانین به روز شده توریسم گلستان می باشد.

لطفا صفحه کنونی وبسایت، به آدرس www.tourism-golestan.com/rules را برای مشاهده آخرين نسخه قوانین و قوانین وبسایت توریسم گلستان، مشاهده کنید.

ماده 1 – تعاریف و اصطلاحات

اصطلاحاتی که در این شرایط و قوانین به کار رفته، دارای معانی مشروح زیر است:

1- 1 کاربر: شخصی است که با فناوری ارتباطی به وبسایت یا اپلیکیشن های توریسم گلستان متصل و از خدمات نرم افزاری توریسم گلستان بهرمند می‌شود، کاربر شامل مهمان و میزبان است. همچنین بازدیدکنندگانی که مراحل ثبت‌نام را به انجام نرسانده و به عضویت توریسم گلستان در نیامده اند، از لحظه ورود به وبسایت یا اپلیکیشن توریسم گلستان کاربر وبسایت محسوب می شوند.

1- 2 مهمان: شخصی است که در وبسایت یا اپلیکیشن توریسم گلستان ثبت‌نام کرده و برای اجاره اقامتگاهی در وبسایت یا اپلیکیشن توریسم گلستان، برای میزبان پیامی مرتبط با رزرو و یا درخواست رزرو ارسال کرده باشد و پس از تایید میزبان با پرداخت صورتحساب اقامتگاه ایشان را از طریق وبسایت یا اپلیکیشن توریسم گلستان برای مدت مشخص رزرو نموده و بصورت موقت به اجاره خود درآورده باشد.

1- 3 میزبان: شخصی است که در وبسایت و یا اپلیکیشن توریسم گلستان، ملک یا املاک متعلق به خود و یا تحت اختیار و کنترل خود را جهت اجاره به کاربران مهمان توریسم گلستان ثبت کرده باشد.

1- 4 شرکت : ارائه دهندۀ سرویس توریسم گلستان.

1- 5 اقامتگاه: ملک خصوصی که توسط میزبان مربوطه برای اجاره و ارائه خدمات اقامتی به مهمانان و گردشگران، مهیا شده و در سایت توریسم گلستان ثبت شده باشد.

1- 6 توریسم گلستان: سرویسی که شرکت مالک برند توریسم گلستان ارائه می‌دهد.

1- 7 حساب کاربری: حساب الکترونیکی است که افراد برای استفاده از سرویس توریسم گلستان در نرم‌افزار توریسم گلستان ایجاد کرده‌اند.

1- 8 اعتبار: مبلغی است که کاربران در کیف پول حساب کاربری خود، جهت استفاده از سرویس توریسم گلستان شارژ می کنند.

1- 9 اجاره بها: نرخ اجاره اقامتگاه که می بایست در ازای اقامت مهمان در اقامتگاه و به مدت مشخص، توسط مهمان به میزبان مربوطه پرداخت گردد.

1- 10 محتوای توریسم گلستان: شامل هرگونه محتوی متنی، تصویری، ویدئویی که توریسم گلستان از طریق وبسایت، اپلیکیشن، حساب های رسمی شرکت در شبکه های اجتماعی و یا شرکتهای تبلیغاتی تحت قرارداد خود منتشر می کند.

1- 11 محتوای کاربر: شامل هرگونه محتوی متنی، تصویری، ویدئویی که کاربران توریسم گلستان در حساب کاربری خود، در نمایه (پروفایل) شخصی خود، یا نمایه (پروفایل) اقامتگاه خود و یا در مکالمات درون سیستمی، در سایت توریسم گلستان ایجاد، ارسال، آپلود، یا منتشر می کنند.

1 -12 رزرو: عبارتست از یک مجوز رسمی که توسط میزبان به مهمان مربوطه اعطا می گردد تا وارد یک اقامتگاه مشخص گردیده و در مدت زمانی مشخص، با تعداد همراهان معین و با شرایطی که مطابق با مقررات ثبت شده اقامتگاه و همچنین قوانین و مقررات سایت باشد، جهت اقامت موقت خود و همراهان خود مورد استفاده قرار دهد.

ماده ۲- حساب کاربری

2- 1- برای بهره مندی کامل از وبسایت همچون رزرو یک اقامتگاه یا اجاره دادن یک اقامتگاه، کاربر می بایست ثبت‌نام کرده و با ثبت اطلاعات کاربری مشخص شده به عضویت وبسایت درآید. در این حالت حساب کاربری مختص همان کاربر، جهت اداره امور جاری، در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.

2- 2- تنها افرادی که بیش از ۱۸ سال سن و واجد اهلیت قانونی باشند می‌توانند اقدام به ساختن حساب کاربری در توریسم گلستان کنند، افراد زیر 18 سال، می بایست تحت نظر والدین یا قیم قانونی خود از وبسایت استفاده کنند. برای ایجاد حساب کاربری، هر کاربر حداقل باید نام، نام خانوادگی صحیح و شماره همراه خود را در نرم‌افزار توریسم گلستان ثبت کند و شماره همراه مذکور را نیز به تایید برساند.

2- 3- کاربر با ثبت‌نام در توریسم گلستان می‌پذیرد که قوانین و مقررات توریسم گلستان را به صورت کامل مطالعه کرده و پذیرفته است. این قوانین ممکن است در طول زمان تغییر کند، استفادۀ کاربران از توریسم گلستان به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.

2- 4- کاربر می‌پذیرد اطلاعات هویتی خود را به صورت صحیح، کامل و به‌ روز در سرویس توریسم گلستان ثبت کند. مسئولیت ناشی از ثبت عمدی یا سهوی اطلاعات هویتی ناصحیح، با کاربر است. هرگاه کشف گردد که هر یک از اطلاعات درخواستی به غلط ثبت گردیده، شرکت می‌تواند حساب کاربری مربوطه را معلق یا مسدود کرده و از ارائۀ سرویس به کاربر خودداری کند.

2- 5- هر فرد تنها می‌تواند یک حساب کاربری و با یک شماره موبایل در توریسم گلستان داشته باشد و به عنوان مهمان، میزبان و یا هردو بصورت همزمان فعالیت نماید. کاربر میزبان نمی تواند شخصا اقامتگاه متعلق به خود را به عنوان کاربر مهمان رزرو نماید.

2- 6- مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری اشخاص در توریسم گلستان یا سایر خدمات مربوط به توریسم گلستان انجام می‌شود به عهدۀ کاربر است.

2- 7- مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربر است. در صورت مفقود شدن یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاع‌رسانی به شرکت انجام نشده است مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و می‌شود به عهدۀ کاربر خواهد بود.

2- 8- کاربر حق ندارد حساب کاربری خود را در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی ثالث قرار دهد، یا حساب خود را به فرد یا شرکت دیگری منتقل کند. بدیهیست مسئولیت هرگونه نقض قوانین از جانب دارنده حساب کاربری به عهده مالک حساب کاربری خواهد بود.

ماده ۳- استفاده از وبسایت

3- 1- کاربر متعهد به رعایت همۀ قوانین اخلاقی، شرعی و عرفی جمهوری اسلامی ایران در طی استفاده از خدمات توریسم گلستان است. با استفاده از سرویس توریسم گلستان کاربر می‌پذیرد که از خدمات توریسم گلستان برای انجام هیچ فعالیت غیر‌قانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران یا مخالف با عرف جامعه استفاده نکند. کاربر حق ندارد اشیاء غیر مجاز از جمله مشروبات الکلی، مواد مخدر، سلاح یا سایر اشیاء یا حیواناتی که طبق قانون جمهوری اسلامی ایران مجاز نیست را به اقامتگاه منتقل کند،نگهداری کند و یا استفاده نماید.

3- 2- کاربر می‌پذیرد که توریسم گلستان ارائه کننده خدمات اقامت نیست، بلکه ارائه کننده خدمات نرم‌افزاری از طریق وبسایت و اپلیکیشن های توریسم گلستان است، که ارتباط مستقیم بین مهمانان و میزبانان را جهت توافق بر انجام یک اقامت کوتاه مدت بصورت الکترونیکی فراهم و تسهیل می‌کند. توریسم گلستان به هیچ عنوان مالک یا متصدی یا نماینده اقامتگاه هایی که در وبسایت توسط کاربران به ثبت رسیده نمی باشد، همچنین دخالتی در آماده سازی، مدیریت و اداره اقامتگاهها ندارد. در سرویس توریسم گلستان، مهمان مختار است درخواستی برای رزرو یک اقامتگاه ایجاد و برای کاربر میزبان ارسال کند یا خیر، همچنین میزبان مختار است یک درخواست رزرو را بپذیرد یا رد کند، لذا هر رزروی که مهمان و میزبان بر سر آن به توافق میرسند باید به عنوان یک قرارداد لازم مستقل بین کاربر مهمان و کاربر میزبان در نظر گرفته شود و توریسم گلستان هیچ کنترلی بر رفتار هیچ یک از کاربران در خارج از محیط نرم افزار توریسم گلستان ندارد. لذا مسئولیت توریسم گلستان محدود است به مهیا کردن وبسایت و اپلیکیشن ها و سرویسهای نرم افزاری مربوطه و هیچ نوع مسئولیت دیگری را نمی پذیرد.

3- 3- تمامی خدمات سیستمی توریسم گلستان به کاربران در 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز فعال است و کاربران می توانند امور خود را بصورت آنلاین پیگیری نمایند. کلیه امور غیر سیستمی همچون پاسخ به درخواست های تلفنی و پیام های داخل سیستمی و رسیدگی به مشکلات و شکایات مشتریان، در طول ساعات کاری و در روزهای کاری هفته، پردازش می‌‏شوند.

3- 4- توریسم گلستان همواره در دریافت و تحویل الکترونیکی کلیه درخواستهای ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام می‌دهد. با وجود این، در صورتی که درخواست رزرو توسط میزبان مربوطه رد شود و یا پاسخی ارسال نگردد، درخواست رزرو مذکور بصورت خودکار لغو می گردد.

3- 5- در صورتی که میزبان برای تحویل اقامتگاه حاضر نشود و یا “رزرو قطعی” خود را پیش از شروع رزرو لغو کند، تمامی مبلغ پرداختی مهمان به سایت توریسم گلستان به ایشان مسترد خواهد گردید، همچنین توریسم گلستان تمام تلاش خود را برای معرفی اقامتگاه جایگزین به کار خواهد بست و مهمان مختار است تا اقامتگاه معرفی شده را رزرو نماید و یا مبلغ پرداختی خود را بطور کامل دریافت نماید. در این ارتباط میزبان مربوطه مسئول هرگونه ضرر و زیان وارده به مهمان بوده و همچنین شرکت می تواند بعلت عدم رعایت مقررات سایت که منجر به بی اعتمادی کاربران و مخدوش شدن شهرت و اعتبار او می شود، به تشخیص خود جریمه های نقدی یا غیر نقدی را به حساب کاربری ایشان اعمال کند و حساب کاربری میزبان را بصورت موقت یا دائمی به حالت تعلیق درآورد.

3- 6- به منظور پرداخت وجه اجاره به میزبان و یا عودت وجه مهمان در هنگام لغو رزرو، توریسم گلستان حداکثر 24 ساعت از زمان ثبت درخواست واریز و یا لغو رزرو، دستور انتقال وجه مربوطه به حساب بانکی کاربر را از طریق سیستم “پایا” ثبت می نماید. از آنجا که زمان اجرای دستور انتقال وجه پایا در سیستم بانکی در ساعات و روزهای مختلف متفاوت است، هیچ مسئولیتی از بابت طولانی شدن و یا تاخیر سی‍ستم بانکی در انتقال وجوه، متوجه توریسم گلستان نخواهد بود.

3- 7- کاربر باید هنگام ثبت درخواست رزرو و یا ثبت درخواست واریز وجه، فرم های مربوطه را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، درخواستهای کاربر قابل پیگیری و پردازش نخواهد بود. درج اطلاعات هویتی، شماره شبا و حساب بانکی، آدرس، ایمیل و شماره تماس‌های مشتری، به منزله مورد تایید بودن و صحت آنها است. در صورتی که شبهه ای در صحت این اطلاعات وارد باشد، توریسم گلستان جهت اطمینان می تواند حساب کاربری مورد نظر را تا زمان تکمیل اطلاعات و رفع تمامی نواقص، معلق و یا مسدود نماید.

3- 8- کاربر مهمان متعهد می شود که تعداد مهمانان و همراهان ورودی به اقامتگاه برابر با تعداد مهمانان ثبت شده در سند رزرو باشد. در صورت عدم تطبیق تعداد مهمانان با اطلاعات ثبت شده و ورود مهمانان با تعداد بیشتر از تعداد ثبت شده در سند رزرو، کاربر میزبان مجاز به جلوگیری از ورود مهمانان و لغو رزرو مذکور بوده و در این حالت مبلغ صورتحساب به میزبان پرداخت خواهد شد. همچنین مسئولیت جبران هرگونه خسارات وارده برعهدۀ کاربر مهمان است.

3- 9- کاربر مهمان، تنها می تواند اقامتگاهی را برای اقامت خود و همراهان خود رزرو نماید، رزرو یک اقامتگاه برای فرد دیگر بدون اطلاع و هماهنگی با توریسم گلستان، خلاف مقررات می باشد. بدیهی ست تحویل اقامتگاه تنها به فرد رزرو کننده در سایت توریسم گلستان و به شرط تحویل کارت هویتی منطبق با اطلاعات ثبت شده در سایت میسر خواهد بود. در صورت عدم رعایت این بند توسط مهمان، حق لغو رزرو مذکور برای توریسم گلستان و میزبان محفوظ است و مبلغ رزرو قابل عودت نخواهد بود.

3- 10- کاربر میزبان، مسئول و متعهد است تا پس از قطعی شدن یک رزرو، اقامتگاه مربوطه را با مشخصات و خدمات تعهد شده در سند رزرو، در اختیار مهمان قرار دهد. در غیر اینصورت، مسئولیت جبران تمامی خسارات وارده از جمله جایگزین نمودن اقامتگاه دیگر با نرخ بالاتر به عهده کاربر میزبان است.

3- 11- با توجه به ثبت سیستمی درخواست رزرو، هرگونه تغییر در مشخصات رزرو قطعی شده همچون تاریخ ورود و خروج و تعداد نفرات، تنها از طریق تماس با پشتیبانی سایت و پس از توافق بین مهمان و میزبان رزرو مذکور و پرداخت هزینه مرتبط قابل انجام می باشد. همچنین مسئولیت پرداخت به موقع هزینه ناشی از تغییرات اعمال شده، بر عهده کاربر متقاضی خواهد بود.

3- 12- کاربر مهمان می‌پذیرد، درخواست رزروی ارسال نکند مگر اینکه قصد استفاده از خدمات توریسم گلستان را داشته باشد. کاربر میزبان می پذیرد اقامتگاه خود را تنها به منظور اجاره دادن آن اقامتگاه از طریق توریسم گلستان ثبت کند. کاربر مهمان اگر پس از ارسال درخواست رزرو و پذیرش درخواست توسط کاربر میزبان، درخواست را لغو کند و کاربر میزبان اگر پس از قبول یک درخواست رزرو، درخواست را لغو کند، شرکت می تواند به دلیل تاثیر این امر بر اعتماد سایر کاربران و مخدوش شدن شهرت و اعتبار توریسم گلستان، به تشخیص خود جریمه های مختلف نقدی یا غیرنقدی را به حساب کاربری ایشان اختصاص دهد و حساب کاربری و اقامتگاه مربوطه را تا حل و فصل موضوع به صورت موقت یا دائمی به حالت تعلیق درآورد.

3- 13- کاربر مهمان متعهد به رعایت مقررات اقامتگاه تحت رزرو خود، که توسط کاربر میزبان وضع و در نمایه (پروفایل) اقامتگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده شده می باشد. در صورت عدم رعایت مقررات اقامتگاه، کاربر میزبان مجاز به لغو رزرو بوده و دراینصورت مسئولیت جبران تمامی خسارات وارده برعهدۀ کاربر مهمان است. متن مقررات مذکور در لحظه وقوع رزرو نزد توریسم گلستان ذخیره شده و درصورت نیاز قابل ارایه می باشد.

3- 14- مسئولیت به همراه داشتن و ارائه مدارک شناسایی کاربر مهمان و همچنین مدارک محرمیت زوجین در بدو ورود به اقامتگاه با کاربر مهمان است، در صورت بروز هرگونه مشکل در این رابطه، میزبان حق دارد رزرو را لغو نموده و در اینصورت مسئولیت جبران خسارات وارده برعهدۀ کاربر مهمان است.

3- 15- در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج نرخ اجاره بها موجود در سایت توریسم گلستان، حق بلا اثر نمودن درخواست و رزرو انجام شده توسط کاربر مهمان، برای توریسم گلستان محفوظ است. توریسم گلستان در اسرع وقت وجوه دریافتی را به حساب اعلام شده توسط کاربر مهمان، واریز و عودت می‌نماید و کاربر با ورود به سایت توریسم گلستان می‌پذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.

3- 16- پس از قطعی شدن یک رزرو، در صورتی که مهمان برای تحویل گرفتن اقامتگاه مراجعه نکند، اقامتگاه همچنان تحت رزرو ایشان باقی خواهد ماند و هزینه های پرداختی رزرو به ایشان مسترد نخواهد شد. در صورت لغو رزرو توسط مهمان، مطابق مقررات لغو رزرو اقامتگاه که در نمایه (پروفایل) اقامتگاه در معرض دید کاربر مهمان قرار داشته و در سند رزرو ثبت شده و همچنین در زمان وقوع رزرو نزد توریسم گلستان ذخیره شده است رفتار خواهد شد. کاربر میزبان ملزم به بررسی وبه روزرسانی مقررات لغو رزرو اقامتگاه خود است، کاربر مهمان نیز ملزم به مطالعه مقررات لغو رزرو اقامتگاه مورد نظر خود، پیش از رزرو و پرداخت وجه صورتحساب می باشد.

3- 17- کاربر مهمان می پذیرد، اقامتگاه تحت اجاره را مطابق تاریخ خروج مشخص شده در سند رزرو ترک کرده و تحویل دهد. در صورتی که مهمان بدون رضایت میزبان، بیش از مدت تعیین شده در اقامتگاه مانده و اقامتگاه را تخلیه نکند، میزبان حق دارد به میزان 2 برابر اجاره بهای روزهای مذکور از مهمان مربوطه اخذ نماید، همچنین میزبان حق دارد از روشهای قانونی برای تخلیه اقامتگاه استفاده کند و هرگونه هزینه و ضرر و زیان در این ارتباط می بایست توسط مهمان مربوطه اخذ گردد.

3- 18- کاربر مهمان می پذیرد، اقامتگاه و تمامی متعلقات و تجهیزات موجود در اقامتگاه تحت اجاره خود را پس از اتمام دوره رزرو، با شرایطی که هنگام ورود تحویل گرفته، به میزبان تحویل دهد. مهمان مسئول هرگونه خسارت وارده به اقامتگاه و متعلقات آن که توسط خود مهمان و یا همراهان مهمان ایجاد گردد می باشد. در صورت ادعای قابل اثبات خسارت از جانب میزبان، مهمان مربوطه مسئول پرداخت هزینه جایگزینی مورد صدمه دیده یا مفقود شده می باشد.

3- 19- در صورتی که میزبان از خدمات عکاسی و فیلمبرداری توریسم گلستان استفاده کند، تصاویر گرفته شده پس از حک واتر مارک tourism-golestan.com بر روی آن، در نمایه (پروفایل) اقامتگاه و یا در شبکه های اجتماعی و در تبلیغات مرتبط با سامانه توریسم گلستان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. مالکیت معنوی تمامی تصاویر گرفته شده متعلق به توریسم گلستان خواهد بود و میزبان متعهد می شود بدون مجوز رسمی توریسم گلستان، تصاویر مذکور را در هیچ کجای دیگر مورد استفاده قرار ندهد. همچنین میزبان می پذیرد که، حق استفاده از تصاویر اخذ شده در هرجا و هر زمان برای توریسم گلستان محفوظ می باشد.

3- 20- کاربرانی که به عنوان میزبان اقدام به ثبت اقامتگاه می نمایند، می بایست خود مالک قانونی اقامتگاه باشند و یا اقامتگاه بصورت اجاره بلند مدت در اختیار ایشان قرار داده شده و یا نماینده قانونی مالک برای اجاره ملک باشند که توسط مالک اقامتگاه تعیین شده اند. در هر صورت امر میزبانی و اجاره اقامتگاه در توریسم گلستان تنها با اطلاع و اجازه صاحب قانونی اقامتگاه مجاز می باشد. مسئولیت هرگونه خلاف، خطا و یا اشتباه صورت گرفته در این ارتباط به عهده کاربر میزبان مربوطه بوده و حق هرگونه پیگیری حقوقی در این ارتباط برای توریسم گلستان محفوظ می باشد.

3- 21- مالکیت مادی و معنوی و همچنین تمامی مسئولیت نمایه اقامتگاه ثبت شده توسط کاربر میزبان، متعلق به ایشان می باشد. در صورتی که ادعایی مبنی بر مالکیت هر یک از اقامتگاههای ثبت شده به توریسم گلستان ارسال شود، پس از بررسیهای لازم و تایید مالکیت توسط کارشناسان توریسم گلستان، مالکیت و مسئولیت نمایه اقامتگاه مذکور، به مالک ملک انتقال خواهد یافت و کاربر ثبت کننده می پذیرد که از تاریخ انتقال، هیچگونه ادعایی در ارتباط با نمایه اقامتگاه انتقال یافته نداشته باشد.

3- 22- در مواردی که رزرواسیون یک اقامتگاه در خارج از توریسم گلستان، توسط مالک به نمایندگان متعددی سپرده شده باشد، مالکیت نمایه اقامتگاه مذکور در توریسم گلستان، متعلق به اولین نماینده ای خواهد بود که نمایه اقامتگاه را بطور کامل و بی نقص، ثبت و منتشر نماید. تبصره: درصورتی که نماینده ای بتواند اقامتگاهی را بطور معنی داری با نرخ پایین تر و شرایط بهتر از آنچه که در وبسایت ثبت شده عرضه کند. پس از بررسی و تایید کارشناسان توریسم گلستان، نمایه اقامتگاه مذکور به نماینده دوم انتقال خواهد یافت و نماینده اول می پذیرد که از تاریخ انتقال، هیچگونه ادعایی در ارتباط با نمایه اقامتگاه انتقال یافته نداشته باشد.

3- 23- کاربر میزبان، در صورت نمایندگی، تنها می تواند نماینده مستقیم مالک اقامتگاه باشد و واسطه گری غیر مستقیم به هیچ عنوان در توریسم گلستان قابل پذیرش نیست. در صورت مشاهده چنین موردی، توریسم گلستان حق دارد نمایه اقامتگاه مذکور را از کاربر متخلف باز پس گرفته و به تشخیص خود، عضویت کاربر متخلف را لغو نماید.

3- 24- کاربر میزبان می پذیرد، اقامتگاه ثبت شده ایشان، می تواند توسط کارشناسان توریسم گلستان بدون اطلاع قبلی، مورد بازدید حضوری قرار گیرد.

3- 25- کاربر میزبان می پذیرد، که ارتباطش با وبسایت توریسم گلستان، به عضویت ایشان در وبسایت بعنوان یک عضو پیمانکار مستقل محدود می باشد، و هیچگاه این عضویت به معنی کارمندی یا نمایندگی توریسم گلستان و یا شراکت با توریسم گلستان نخواهد بود و کاملا بصورت انحصاری برای خود و در جهت منافع خود فعالیت خواهد نمود و نه برای و در جهت منافع توریسم گلستان. همچنین توریسم گلستان هیچگونه کنترلی بر اقامتگاه ثبت شده میزبان و یا هرگونه فعالیت خارج از وبسایت میزبان ندارد، و کاربر میزبان به عنوان عضوی از وبسایت توریسم گلستان، می پذیرد تا هیچگاه عملی انجام ندهد که القا کننده شراکت یا نمایندگی ایشان با توریسم گلستان باشد(شامل استفاده غیر مجاز از مالکیت فکری وبسایت توریسم گلستان).

3- 26- اشاره به “تایید شده” بودن یا کلمات این چنینی در نمایه (پروفایل) کاربران وبسایت، تنها نشان می دهد که کاربر مذکور یکی از اطلاعات ثبت شده خود همچون شماره تلفن همراه یا آدرس منزل و غیره، را به تایید رسانده است، و این به معنی تایید همه جانبه کاربر مذکور، قابل اعتماد بودن، امن بودن یا مورد تایید بودن ایشان از جانب توریسم گلستان نمی باشد. در عوض توصیه می شود تا تمامی اعضا، پیش از تصمیم به رزرو یک اقامتگاه یا پذیرفتن یک درخواست رزرو، ارزیابی لازم از کاربر مورد نظر را به انجام برسانند. توریسم گلستان هیچگونه مسئولیتی در قبال صدمات یا زیانهای احتمالی به افراد ناشی از تعاملات دو جانبه یا چندجانبه کاربران با یکدیگر را نمی پذیرد.

3- 27- هر فرد واحد با هر جنسیت و هر سنی که به همراه کاربر مهمان وارد اقامتگاه می شود یک نفر مهمان محسوب می شود و می باید هنگام ثبت رزرو در تعداد مهمانان لحاظ شده و هزینه آن پرداخت گردد. ممکن است سایت بصورت موقت محدوده سنی پایین تر از سن خاصی را از این قاعده مستثنی نماید و در صورتحساب لحاظ نکند که در اینصورت جزییات آن جهت اطلاع کاربران در فرایند رزرو درج خواهد گردید.

3- 28- خدمات توریسم گلستان ممکن است با مشارکت شرکت‌های دیگری ارائه شود که شرکت توریسم گلستان کنترلی روی آنها ندارد. در چنین شرایطی کاربر می‌پذیرد که این خدمات و شرکتها، قوانین استفاده و مقررات مختص به خود را دارند و توریسم گلستان مسئولیتی در خصوص قوانین و خدمات این شرکت‌ها ندارد.

‌ماده ۴ – نرخ ها، هدایا و کارمزدها

4- 1- مطابق سیاستهای کلان کسب و کار توریسم گلستان و در جهت بسط و گسترش فرهنگ گردشگری و اقامت ساده و ارزان، کلیه اقامتگاههای ثبت شده در توریسم گلستان و میزبانان مربوطه، با توجه به فصل و کشش بازار و مبتنی بر اصول مشتری مداری و احترام به حقوق مصرف کننده، به اعمال نرخ های حداقلی و منصفانه دعوت می شوند، ولیکن اجاره بهای درج شده برای هر اقامتگاه، توسط میزبان همان اقامتگاه تعیین و ثبت می گردد و مهمانان محترم نیز مطابق الگوی عرضه و تقاضا می توانند نسبت به انتخاب و رزرو اقامتگاه مد نظر خود اقدام نمایند. لذا توریسم گلستان هیچگونه مسئولیتی در ارتباط با نرخ و اجاره بهای درج شده اقامتگاهها در وبسایت ندارد.

4- 2- کاربر مهمان می‌پذیرد هزینۀ سرویس ارائه شده و اجاره بها یک اقامتگاه مشابه، ممکن است بسته به شرایط از جمله فصل، پیک سفر، تعداد نفرات و مدت رزرو، و یا عوامل دیگر متغیر باشد.

4- 3- پرداخت هزینۀ سرویس فقط از طریق روش‌هایی که توسط توریسم گلستان مشخص می‌شود، می تواند صورت گیرد. روش‌هایی همچون پرداخت از طریق درگاه‌های امن بانکی، پرداخت کارت به کارت و غیرو … با توجه به تلاش مستمر توریسم گلستان برای بکار گرفتن آخرین تکنولوژیهای امن پرداخت و تسهیل استفاده از وبسایت برای کاربران، این روشها ممکن است تغییر یابد و یا به روز گردد.

4- 4- کاربر مهمان یا میزبان، نمی توانند کل و یا قسمتی از پرداخت و یا دریافت اجاره بها را در خارج از روال تعریف شده وبسایت انجام دهند. هرگونه پیشنهاد پرداخت و یا پذیرش پرداخت خارج از رویه های پرداخت تعریف شده در توریسم گلستان، خلاف مقررات بوده و موجب تعلیق حساب کاربری مهمان و یا میزبان متخلف خواهد شد. توریسم گلستان ضمن محفوظ نگه داشتن حقوق خود برای اقدامات قانونی، هیچگونه مسئولیتی را در قبال مشکلات بوجود آمده، ناشی از توافقات مشابه نخواهد پذیرفت.

4- 5- کاربر مهمان برای تکمیل رزرو اقامتگاه مورد نظر خود، تنها موظف به پرداخت مبلغ درج شده در صورتحساب الکترونیکی صادر شده توسط توریسم گلستان می باشد و مطالبه هرگونه هزینه دیگر برای اقامت در اقامتگاه مذکور، با شرایط قید شده در سند رزرو، از جانب کاربر میزبان خلاف مقررات است و موجب تعلیق حساب کاربری و اقامتگاه میزبان متخلف خواهد شد.

4- 6- دو بند فوق مربوط به هزینه های اجاره اقامتگاه بوده و در صورت درخواست خدمات دیگری همچون: سرویس حمل و نقل، سرو غذا (صبحانه/نهار/شام/ چای/قهوه/میوه/ غیرو …)، گشتهای محلی و یا سایر خدمات اضافی ارائه شده توسط میزبان، هزینه آن بصورت مجزا و مطابق توافق میزبان و مهمان محاسبه شده و مستقیما به میزبان پرداخت می گردد و توریسم گلستان هیچگونه مسئولیتی در قبال هرگونه شکایت یا نارضایتی طرفین نخواهد داشت.

4- 7- کاربر می‌پذیرد که باید هزینۀ اقامت را مستقل از هر گونه مشکلی که ممکن است در برنامه توریسم گلستان جهت پرداخت آنلاین به وجود بیاید به شرکت پرداخت کند. در صورتی که به دلیل وقوع مشکلی در برنامه توریسم گلستان یا مشکلات ارتباطی از جمله اینترنت و شبکۀ تلفن همراه امکان پرداخت از طریق وبسایت یا اپلیکیشن فراهم نشود مهمان همچنان موظف به پرداخت هزینه اقامت خواهد بود. در این شرایط پرداخت هزینه ممکن است با هماهنگی مهمان با شرکت توریسم گلستان، یا روش‌های دیگر صورت پذیرد. در صورتی که مهمان به هر دلیلی از جمله مشکلات و ایرادات اپلیکیشن یا درگاه بانکی پرداخت را انجام نداده باشد، شرکت حق دارد هزینه رزرو را به روشهای قانونی از مهمان دریافت نماید.

4- 8- کاربر میزبان می پذیرد، پس از دریافت درخواست رزرو یک مهمان، در مدت تعیین شده به درخواست پاسخ دهد، در صورت رد درخواست رزرو و یا عدم پاسخ در مهلت مقرر، درخواست رزرو مذکور بصورت خودکار لغو می گردد و قابل بازیابی نخواهد بود. کل هزینه صورتحساب در هنگام قطعی شدن رزرو توسط سایت دریافت خواهد شد و مبلغ اجاره پس از کسر کارمزد در روز بعد از تاریخ شروع رزرو به حساب بانکی متعلق به میزبان واریز خواهد گردید.

4- 9- کاربران مهمان و میزبان می پذیرند که در صورتی که یک رزرو، پیش و یا پس از تاریخ ورود مشخص شده در سند رزرو نهایی، توسط کاربر مهمان لغو گردد، توریسم گلستان می تواند مطابق مقررات لغو رزرو اقامتگاه مذکور که توسط میزبان برای تاریخ رزرو مورد نظر تعیین گردیده، مبلغ بازپرداخت را مشخص و به مهمان مربوطه پرداخت نماید.

4- 10- در وضعیتی که یک رزرو، بنا به شرایط حادث شده همچون قوه قهریه و یا به دلایلی که از کنترل طرفین خارج باشد، توسط کاربر مهمان یا کاربر میزبان یا توریسم گلستان لغو گردد، تمامی هزینه های دریافتی بازپرداخت گردیده و هر دو طرف رزرو لغو شده، از دلایل امر باخبر خواهند گردید. در این شرایط مهمان، میزبان و توریسم گلستان هیچگونه مسئولیتی بابت لغو رزرو حادث شده به عهده نخواهند داشت.

4- 11- مبلغ کارمزد توریسم گلستان، در حال حاضر در هنگام تسویه اجاره بهای هر رزرو از کاربر میزبان دریافت می گردد. این مبلغ در صورت نیاز و با اطلاع قبلی به میزبانان قابل افزایش یا کاهش خواهد بود. مبلغ کل قابل پرداخت به میزبان، شامل مبلغ کل اجاره بها منهای مبلغ کارمزد سایت می باشد. پیش از قطعی شدن یک رزرو، توریسم گلستان هیچگونه کارمزدی از کاربران دریافت نمی کند ولی در صورت لغو رزرو به هردلیل، مطابق مقررات لغو رزرو کارمزد توریسم گلستان از مبلغ قابل پرداخت به کاربر مهمان و کاربر میزبان کسر خواهد شد.

4- 12- توریسم گلستان ممکن است کدهایی بصورت هدیه منتشر کند و یا کدهای اعتباری را به متقاضیان به فروش برساند، در این حالت با وارد کردن کدهای مذکور در برنامه، درصدی از هزینه اقامت بعدی ایشان کاسته می شود یا مبلغ مشخصی به کیف پول حساب کاربری ایشان در توریسم گلستان شارژ می شود. کاربر می‌پذیرد که اجازۀ انتقال یا فروش کد ها را به افراد دیگر ندارد. همچنین کاربر مجاز نیست این کدها را به صورت عمومی منتشر کند (حتی اگر توریسم گلستان در فضاهای عمومی این کد ها را منتشر کرده باشد) مگر اینکه توریسم گلستان رسماَ این اجازه را به آنها داده باشد.

4- 13- کاربر می‌پذیرد اعتباری که بصورت هدیه کسب کرده و در حساب کاربری کاربر مشخص گردیده، فقط برای استفاده از خدمات توریسم گلستان قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد.

4- 14- کاربر می‌پذیرد، اعتبار هدیه و یا کدها و کارت های اعتباری که جهت افزایش اعتبار یا کاهش هزینه اقامت به او اعطا می‌شود در تاریخ انقضاء مشخص شده منقضی شوند. در مواردی که توریسم گلستان برای ارائه کدهای هدیه هزینه ای دریافت نمی‌کند، این حق برای شرکت محفوظ است که مبلغ یا درصد تاثیر این کدها را حتی پس از انتشار آنها تغییر دهد یا در صورت لزوم آنها را باطل کند. همچنین در صورتی که شرکت تشخیص دهد که صدور یا استفاده از یک کد به دلیل خطای فنی بوده یا تخلفی صورت گرفته و یا غیر قانونی بوده است، می‌تواند کد یا اعتباری که در نتیجۀ استفاده از آنها به حساب کاربر اضافه شده است را باطل یا حذف کند.

‌ماده ۵- مسئولیت توریسم گلستان

5- 1- توریسم گلستان تمام تلاش خود را جهت ارائه خدمات آنلاین به کاربران خود، در 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز به انجام میرساند، اما با توجه به اختلالات غیر قابل پیش بینی که می‌تواند ناشى از عوامل طبیعى، خطای نیروی انسانی، مشکلات اینترنتى، خرابی تجهیزات کامپیوترى، مخابراتى و غیره باشد، تضمین صددرصدی نسبت به اجرا برنامه بصورت دائمی و بر روی همۀ دستگاه‌ها یا همۀ شبکه‌های ارتباطی (اینترنت، شبکه تلفن‌همراه و …) نخواهد داد.

5- 2- توریسم گلستان از طریق سازوکار واحد پشتیبانی امور مشتریان و از طریق میانجیگری، تمامی تلاش خود را جهت جلب رضایت کاربران، رفع اختلافات ایجاد شده در زمان استفاده از خدمات اقامتی بین کاربران و ایجاد صلح و سازش فی مابین آنها مبذول خواهد داشت ولیکن سازش نهایی بین طرفین منوط به پذیرش و توافق ایشان بوده و مسئولیتی در این ارتباط متوجه توریسم گلستان نخواهد بود.

5- 3- پس از نهایی شدن یک رزرو مابین کاربر مهمان و کاربر میزبان، سند الکترونیکی رزرو مذکور حاوی اطلاعاتی همچون مشخصات فردی مهمان و میزبان، تعداد مهمانان، تاریخ شروع و اتمام رزرو، شماره های تماس، آدرس دقیق اقامتگاه، صورتحساب کامل رزرو و غیرو … صادر شده و در پنل کاربری هر دو طرف قابل مشاهده خواهد بود. این سند مرجع رفتار متقابل کاربر مهمان و میزبان به هنگام تحویل اقامتگاه و در دوره اقامت بوده و هرگونه اختلاف در این ارتباط با مراجعه به سند مذکور و همچنین اطلاعات نمایه (پروفایل) اقامتگاه که در لحظه وقوع رزرو نزد توریسم گلستان ذخیره می شود قابل رسیدگی و حل و فصل خواهد بود. بدیهی ست تمامی مراحل رزرو و مستندات مربوط به آن در لحظه وقوع رزرو، نزد توریسم گلستان ذخیره و آرشیو می شود و در صورت نیاز قابل رجوع خواهد بود.

5- 4- توریسم گلستان با استفاده از نظارت‌ مستمر و همچنین برنامه های انگیزشی و آموزشی، تلاش می‌کند انگیزه های لازم را برای ارائه خدمات با کیفیت نزد کاربران میزبان فراهم آورد تا تجربه ای خاطره انگیز برای کاربران مهمان خلق شده و حداکثر رضایت ایشان حاصل گردد.

5- 5- تمامی اطلاعات کاربر به عنوان اطلاعات محرمانه نزد توریسم گلستان محافظت شده و به جز مواردی که در نمایه (پروفایل) کاربری در معرض دید سایر کاربران قرار می گیرد، دسترسی به آنها توسط اشخاص ثالث ممنوع می باشد، مگر برابر دستور رسمی مقام صالح قضایی و مطابق قوانین جاری کشور.

5- 6- جهت اطلاع بیشتر کاربران با نحوه و شرایط ارائۀ خدمات آنلاین توریسم گلستان ، همۀ اطلاعات و راهنمایی های مورد نیاز کاربران، در وبسایت قرار داده شده است و اشخاص می‌توانند با مراجعه به قسمت های مذکور و مطالعۀ آنها کاملا با شرایط ذکر شده و خدمات توریسم گلستان آشنا شوند. همچنین همکاران ما در پشتیبانی توریسم گلستان، پاسخگوی سؤالات کاربران هستند.

5- 7- کسب و کار توریسم گلستان از هرنوع بازخورد از جانب کاربران و بازدیدکنندگان خود استقبال می کند و کاربران را به ارسال بازخورد، نقد و نظر در مورد وبسایت، خدمات ارائه شده و فضای فراهم شده تشویق می نماید. کاربران می توانند از طریق مسیرهای تعبیه شده در پشتیبانی سایت با توریسم گلستان برای انتقال بازخورد خود استفاده کنند. توریسم گلستان خود را متعهد به بررسی بازخوردهای ارسالی کاربران و اجرای پیشنهادات و رفع مشکلات احتمالی می داند. کاربر می پذیرد، که با ارسال بازخورد به توریسم گلستان، تمامی حقوق قانونی مطلب ارسالی نیز به توریسم گلستان منتقل می گردد.

‌ماده ۶ – مسئولیت کاربران

6- 1- مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران مهمان و میزبان که ناشی از عدم رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام اقامت) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربران) باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و توریسم گلستان هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت، همچنین توریسم گلستان می‌تواند ضمن غیر فعال کردن حساب کاربری فرد متخلف، از طریق مراجع صالح اقدامات قانونی را علیه نامبرده بعمل آورد.

6- 2- کاربر متعهد می‌شود هیچ‌گاه از سرویس توریسم گلستان به صورتی که به توریسم گلستان یا شرکا یا کاربران آن صدمه‌ای وارد کند استفاده نکند. هر اقدامی از سوی کاربر که منجر به وقوع خسارت به شهرت تجاری، نام و اعتبار توریسم گلستان شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی می شود و حق غیر فعال نمودن حساب کاربر و اقدام قانونی علیه وی به منظور احقاق حقوق قانونی برای توریسم گلستان محفوظ می باشد.

6- 3- مسئولیت رعایت همۀ قوانین و مقررات جاری مرتبط با اجاره اقامتگاه، از جمله فراهم آوردن ملزومات ایمنی اقامتگاه، برقراری بیمه حوادث، پرداخت مالیات و عوارض قانونی و همچنین کسب مجوزهای لازم از نهادهای مربوطه مطابق قوانین کشوری و منطقه ای، بر عهده کاربر میزبان است.

6- 4- اعتبار تمامی میزبانان توسط توریسم گلستان بررسی و مدارک هویتی از ایشان اخذ می‌شود و میزبان مسئولیت‌ کامل خدمات اقامت در اقامتگاه خود همچون کیفیت اقامت، اجاره بها، خدمات ارائه شده، محتوای نمایه اقامتگاه و غیره را به عهده می گیرد.

6- 5- کاربر مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود است و مسئولیت تمامی فعالیت‌‏هایی که تحت حساب کاربری و یا رمز ورود کاربر انجام می‏‌پذیرد به عهده کاربر است.

6- 6- کاربر متعهد می‌شود پس از اتمام سفر از اطلاعاتی که در نتیجه استفاده از خدمات توریسم گلستان، از میزبانان و مهمانان کسب کرده است هیچ‌گونه استفاده‌ای نکند. طبعاً ذخیره کردن اطلاعات میزبانان یا مهمانان توریسم گلستان همچون شماره تماس و آدرس در دستگاه تلفن همراه یا به هر شیوۀ دیگر جهت استفاده بعدی مغایر با قوانین توریسم گلستان خواهد بود. همچنین کاربر متعهد می‌شود قبل و یا در طول سفر، فقط در شرایط ضروری از اطلاعات تماسی که از مهمان یا میزبان در سرویس توریسم گلستان ارائه شده است استفاده کند. استفادۀ کاربر از این اطلاعات تماس، باید مطابق با عرف جامعه و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.

6- 7- کاربر می پذیرد، هرگونه تخطی از قوانین وبسایت توسط سایر کاربران را جهت رسیدگی به توریسم گلستان گزارش کند. همچنین کاربر می پذیرد در صورت وقوع هرگونه حادثه و جرم با اهمیت در ارتباط با یک رزرو، مورد را ابتدا به نزدیکترین ایستگاه پلیس اطلاع دهد و سپس به توریسم گلستان اطلاع رسانی نماید.

6- 8- مسئولیت تامین اینترنت و سخت‌افزار لازم و همچنین پرداخت هزینه‌های مربوط به آنها برای استفاده از خدمات توریسم گلستان به عهدۀ کاربر است.

ماده 7 – محتوای تولید شده توسط کاربران

7- 1- توریسم گلستان ممکن است به کاربران اجازه دهد که در وبسایت، برنامه موبایل و یا سایر بخش‌های این سرویس، عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایل‌های مشابه منتشر کنند. مالکیت هر مطلب (شامل متن، عکس، فایل صوتی، فایل تصویری و …) که به این شکل در سرویس های آنلاین توریسم گلستان ثبت شود همچنان متعلق به کاربران خواهد بود اما با ثبت آنها در سرویس‌های مرتبط به توریسم گلستان کاربران این حق را به توریسم گلستان می‌دهند که آنها را در هر مکان و هر زمانی به صورت دیجیتال یا چاپی برای هر نوع کاربردی ارائه دهد، منتشر کند و به اشخاص یا شرکت‌های دیگر منتقل کند.

7- 2- کاربر می پذیرد، که حقوق قانونی هر نوع محتوایی که در سایت توریسم گلستان ثبت می کند متعلق به خود کاربر می باشد. مسئولیت هرگونه نقض قانون کپی رایت و مالکیت معنوی، یا استفاده غیر قانونی از محتوا، لوگو و نشان تجاری اشخاص حقیقی و حقوقی، به عهده کاربر ثبت کننده می باشد.

7- 3- توریسم گلستان تلاش خواهد کرد از طریق روشهای موجود صحت اطلاعات ارائه شده توسط کاربران را مورد سنجش قرار دهد ولیکن مسئولیت محتوای نمایه (پروفایل) کاربران به عهده ایشان بوده، همچنین درستی و صحت اطلاعات ثبت شده اقامتگاهها و تطابق آن با واقعیت بر عهده ی میزبان مربوطه می باشد و توریسم گلستان هیچگونه مسئولیتی در قبال سو استفاده ها و آسیب های احتمالی آن بر عهده نمی گیرد.

7- 4- توریسم گلستان حق اعمال هرگونه تغییر در صفحات وبسایت از جمله نمایه (پروفایل) کاربران و اقامتگاههای ثبت شده را بدون اطلاع قبلی برای خود محفوظ می دارد.

7- 5- سایت توریسم گلستان ممکن است سرویسهای ارتباطی و پیام رسان داخلی برای تسهیل ارتباط کاربران با یکدیگر را فراهم آورد، کاربر می پذیرد که از این سرویس‏‌های ارتباطی و پیام رسان، فقط برای ثبت، ارسال و دریافت پیام‏‌هایی استفاده کنید که مناسب و مرتبط با خدمات و موضوع وبسایت توریسم گلستان باشد. همچنین کاربر می پذیرد از ارسال مشخصات هویتی، شماره تماس یا آی دی شبکه های اجتماعی خود برای کاربران دیگر اجتناب نماید، حق معلق یا مسدود نمودن کاربر متخلف برای توریسم گلستان محفوظ می باشد.

ماده 8- نظرات کاربران

8- 1- هدف از ایجاد بخش نظرات در توریسم گلستان، اشتراک‌گذاری تجربه‌ی اقامت و خدماتی است که توسط میزبانان ارائه می گردد. همچنین فرصتی است برای اشتراک گذاری نحوه رفتار و برخورد کاربران در دوره اقامت. در این بخش، هر کاربر مجاز است پس از اتمام دوره اقامت و در چارچوب شرایط و قوانین سایت، نظر خود را ثبت و به اشتراک بگذارد. بدیهی است که اگر قوانین سایت در نظر ثبت شده کاربر رعایت نشود، تایید و منتشر نمی‌شود و در نتیجه در سایت به نمایش درنمی‌آید. همچنین نظرات منتشر شده کاربران قابل ویرایش نخواهند بود.

8- 2- توریسم گلستان در قبال درستی یا نادرستی نظرات منتشر شده کاربران هیچگونه مسئولیتی ندارد و نمایش نظرات کاربران در سایت به هیچ‌وجه به معنی تایید توریسم گلستان بر محتویات نظر نیست؛ لذا به کاربران محترم توصیه می شود در هنگام ثبت نظر و یا هنگام مطالعه نظرات ارائه شده، موارد ذیل را مد نظر قرار دهند:

8- 2- 1- فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش از حد معمول، کشیدن حروف یا کلمات، استفاده‌ی مکرر از یک حرف یا کلمه، شکلک و اموجی های آزار دهنده در متن خودداری کنید.

8- 2- 2- نقد کاربران یا اقامتگاه ها باید شامل قوت‌ها و ضعف‌های تجربه شده در دوره اقامت کاربر بوده و لازم است تا حد ممکن از مبالغه و بزرگ‌نمایی قوتها و ضعفها خودداری شود.

8- 2- 3- نقد مناسب، نقدی است که فقط معایب یا فقط مزایا را در نظر نگیرد؛ بلکه به‌طور واقع‌بینانه معایب و مزایای اقامتگاه مورد نظر را در کنار هم بررسی کند.

8- 2- 4- با توجه به تفاوت در سطوح کیفی اقامتگاه ها و تفاوت عمده در اجاره بهای آن‌ها، لازم است نقد و بررسی اقامتگاه با توجه به نرخ آن صورت گیرد؛ نه به‌صورت مطلق.

8- 2- 5- جهت احترام‌گذاشتن به وقت بازدیدکنندگان سایت، لازم است هنگام نوشتن نقد، مطالب غیرضروری را حذف کرده و فقط مطالب ضروری و مفید را در نقدتان لحاظ کنید.

8- 2- 6- ادعاها و نقاط قوت و ضعف مطرح شده در نظر مهمان می باید قابل اثبات باشد، درصورت اعتراض کاربر میزبان توریسم گلستان ممکن است مدارک و مستندات تکمیلی در جهت اثبات ادعاهای مطرح شده را از مهمان مطالبه نماید، درصورت عدم ارایه مستندات و اثبات نشدن ادعاها، حق اصلاح یا حذف نظر ثبت شده برای توریسم گلستان محفوظ می باشد.

8- 2- 7- کاربر ارسال‌کننده‌ی نظر موظف‌ است از ادبیات محترمانه استفاده کرده و از توهین به دیگر کاربران یا سایر افراد پرهیز کند. بدیهی است هرگونه توهین به فرد یا افراد و استفاده از کلمات نامناسب، باعث تاییدنشدن نظر کاربر می‌شود.

8- 2- 8- تمام کاربران حق دارند نظرات خود را به شرط رعایت قوانین، در سایت منتشر کنند و هر کاربر تنها می‌تواند نظر خود را عنوان کرده و قضاوت را به خوانندگان واگذار کند.

8- 2- 9- با توجه به مسئولیت سایت در قبال لینک‌های موجود در آن، نباید لینک سایت‌های دیگر را در نظرات خود ثبت کنید. دقت داشته باشید تا جای ممکن از هرگونه لینک‌دادن (فرستادن) دیگر کاربران به سایت‌های دیگر و درج ایمیل یا آی دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.

8- 2- 10- تنها نظراتی تایید خواهند شد که مرتبط با اقامتگاه موردنظر باشند؛ لذا بحث‌های متفرقه و غیرمرتبط با اقامتگاه مربوطه را مطرح نکنید.

8- 2- 11- کاربران می‌توانند نقد خود به توریسم گلستان را در از طریق پشتیبانی سایت، مطرح نمایند تا مورد رسیدگی قرار گیرد؛ لذا هیچ‌گونه نقدی را درباره‌ی سایت یا خدمات آن در قسمت نظرات اقامتگاهها ننویسید.

8- 2- 12- توجه داشته باشید، مسائلی را که از آن اطمینان ندارید، به‌هیچ‌وجه در نظرات ثبت نکنید؛ همچنین از بازنشر شایعات یا اطلاعات غیرمطمئن، درباره‌ی اقامتگاهها جدا خودداری کنید.

8- 2- 13- بهتر است مطالبی در این بخش ثبت شود که برای سایر کاربران و بازدیدکنندگان سایت مفید باشد؛ لذا از بیان هرگونه مطالب شخصی، غیرمرتبط یا غیرضروری در این بخش پرهیز کنید.

8- 2- 14- توجه داشته باشید که تمامی نظرات با نام و مشخصات ارسال کننده نظر ثبت شده و به نمایش درخواهند آمد، لذا با رعایت ادب و احترام متقابل در متن نظر، نشانگر شخصیت والای خود باشید.

ماده 9- ارتباطات الکترونیکی

9- 1- هنگامی که شما از خدمات توریسم گلستان استفاده می‏‌کنید، سفارش اینترنتی خود را بصورت آنلاین ثبت یا تکمیل می‏‌کنید، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام می‏‌شود و در صورتی که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویه‏‌ها باشد، شما موافقت می‌‏کنید که توریسم گلستان به صورت الکترونیکی از طریق وبسایت، اپلیکیشن، سامانه پیام (چت) داخلی، پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه (اس ام اس) و یا سایر سرویس‌های الکترونیکی با شما در ارتباط باشد و به درخواست شما پاسخ دهد.

9- 2- شماره موبایل ثبت و تایید شده و آدرس ایمیلی که کاربر در پروفایل خود ثبت می‌کند، تنها مسیر رسمی و مورد تایید کاربر می باشد و تمام مکاتبات و پاسخ‌های شرکت از طریق آنها صورت می‌گیرد.

9- 3- جهت اطلاع رسانی رویدادها، خدمات جدید و سرویس‌های ویژه یا پروموشن‌ها و تخفیفات، امکان دارد توریسم گلستان برای اعضای وبسایت ایمیل یا پیامک ارسال نماید. در صورتی که کاربران تمایل به دریافت اینگونه ایمیل و پیامک‌ها نداشته باشند، می‌توانند ارسال این پیامها را در حساب کاربری خود لغو کنند، اما همچنین می‌پذیرند که با انصراف از دریافت این پیام‌ها، ممکن است در استفاده از سرویس با مشکل مواجه شوند.

9- 4- توجه داشته باشید که شماره 10005005005550 تنها شماره پنل پیامک توریسم گلستان است و توریسم گلستان از طریق آن برای کاربران و مشتریان خود پیامک (اس ام اس) های اطلاع رسانی از مراحل رزرو و سایر رویدادها و خدمات توریسم گلستان را ارسال می‌کند. همچنین ممکن است بعضی از پیامک های مذکور در مواردی و به تشخیص سامانه پیامکی طرف قرارداد توریسم گلستان، از طریق شماره های عمومی سامانه پیامکی ارسال شود. همچنین به منظور اطلاع رسانی به موقع، توریسم گلستان از شماره 02138062 و یا شماره های دیگر به تشخیص شرکت طرف قرارداد جهت ارسال تماس تلفنی تبدیل متن به گفتار (تماس صوتی خودکار) استفاده می کند.

9- 5- هرگونه اطلاعیه، اعلان و هشدار در مورد امور جاری کاربر و استفاده کاربر از سایت و یا نقض قوانین توریسم گلستان، به صفحه اعلانات کاربر، صفحه گفتگو (چت) داخلی سایت یا آدرس ایمیل یا شماره تماس ثبت شده کاربر و یا تمامی موارد با هم ارسال می گردد.

9- 6- بنابراین ارسال هرگونه پیامک یا تماس تلفنی تحت عنوان توریسم گلستان، با هر شماره دیگری تخلف و سوء استفاده از نام توریسم گلستان است و در صورت دریافت چنین تماس هایی، لطفاً در اسرع وقت از طریق پشتیبانی توریسم گلستان با ما تماس بگیرید.

9- 7- همچنین کسب و کار توریسم گلستان برای ارتباط مستمر با کاربران خود، حسابهایی را در اپلیکیشن های پرکاربرد فضای مجازی همچون تلگرام، اینستاگرام، فیسبوک، تویتر، لینکدین و غیره ایجاد کرده است. لینک اکانت رسمی توریسم گلستان در اپلیکیشن های فوق، در فوتر وبسایت توریسم گلستان قابل دستیابی می باشد.

9- 8- تنها مرجع رسمی مورد تایید ما برای ارتباط با شما، پایگاه رسمی این سایت یعنی www.tourism-golestan.com است. کاربران جهت برقراری ارتباط با توریسم گلستان، می‏‌توانند از روش های تعبیه شده در صفحه پشتیبانی توریسم گلستان استفاده کنند.

لطفا توجه فرمایید، ما با هیچ روش دیگری جز موارد فوق الذکر، با شما تماس نمی‌‏گیریم.

ماده 10 – موارد فنی

10- 1- کاربر مجاز نیست هیچ‌گونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد (Source Code) نرم‌افزارهای توریسم گلستان شامل دیکامپایل(Decompile) ، مهندسی معکوس(Reverse Engineering) یا فعالیت‌های مشابه انجام دهد، مگر اینکه اجازۀ چنین کاری به صورت قانونی و کتبی صادر شده باشد.

10- 2- کاربر مجاز نیست با استفاده از روش‌هایFraming یا Mirroring یا روش‌های دیگر نسخۀ دیگری از سرویس توریسم گلستان را روی سرورهای دیگر ارائه کند. همچنین کاربر مجاز نیست در نرم‌افزار توریسم گلستان یا در روش ارائۀ سرویس توریسم گلستان تغییر یا اخلالی ایجاد کند.

10- 3- کاربر مجاز نیست برنامه یا اسکریپتی با هدف نمایه سازی (Indexing)، مطالعه یا هر گونه فعالیت داده‌کاوی روی سرویس اجرا کند.

10- 4- کاربر مجاز نیست هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیر متداول به هیچ بخش سرویس توریسم گلستان یا سرویس های مرتبط با توریسم گلستان انجام دهد.

10- 5- همه مطالب ارائه شده و در دسترس در ابزارهای ارتباطی توریسم گلستان، همچون وبسایت یا حسابهای توریسم گلستان در شبکه های مجازی، مانند متن، گرافیک، آرم، آیکون دکمه، تصاویر، ویدئوهای تصویری، موارد قابل دانلود و کپی، داده‌ها و کلیه محتوای تولید شده توسط توریسم گلستان جزئی از اموال توریسم گلستان محسوب می‏‌شود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار توریسم گلستان است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای توریسم گلستان محفوظ می‏‌دارد.

10- 6- تمامی اسکریپت‌ها، و اسامی خدمات قابل ارائه از طریق هر یک از خدمات ایجاد شده توسط توریسم گلستان و علائم تجاری ثبت شده نیز در انحصار توریسم گلستان است و هر گونه استفاده با مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد. کاربران مجاز به بهره‌‏برداری و استفاده از لیست خدمات، مشخصات، قیمت و هر گونه استفاده از مشتقات وب‌سایت توریسم گلستان و یا هر یک از خدمات و یا مطالب، دانلود یا کپی کردن اطلاعات با مقاصد تجاری نیستند و کلیه این حقوق به صراحت برای توریسم گلستان محفوظ است.

10- 7- در مواردی که در وبسایت توریسم گلستان لینک الکترونیکی به وبسایت ها یا منابعی خارج از کسب و کار توریسم گلستان تعبیه شده است، لینک به چنین منابعی به معنی تایید نوع فعالیت های وبسایت ها و منابع مذکور نمی باشد و توریسم گلستان هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت، درستی، محصولات و خدمات ارائه شده توسط ایشان ندارد.

10- 8- در بعضی از عملکردهای وبسایت توریسم گلستان از سرویس Google Maps API استفاده می شود، کاربران هنگام استفاده از خدمات مذکور ملزم به رعایت قوانین وبسایت گوگل Google’s terms of use می باشند.

10- 9- برند توریسم گلستان، تمام اطلاعات، لوگو ها، عکس ها و همچنین طرح سایت، در اداره کل مالکیت صنعتی به ثبت رسیده اند و تحت پوشش قانون کپی رایت محفوظ می‌باشند؛ استفاده از محتوای هر یک از بخش های سایت توریسم گلستان، خلاف اخلاق شهروندی ایرانی بوده و متوجه پیگرد قانونی خواهد بود.

10- 10- هرگونه استفاده تبلیغاتی از این وبسایت ممنوع می باشد مگر در صورتی که مجوز قانونی مکتوب دریافت شده باشد.

ماده 11- قطع سرویس

11- 1- کاربر حق دارد به میل خود از طریق گزینه لغو حساب کاربری تعبیه شده در حساب کاربری، و یا از طریق ارسال ایمیل به توریسم گلستان، به حذف حساب کاربری خود اقدام نماید. در صورتی که کاربر رزرو جاری داشته باشد، حذف حساب کاربری بعد از خاتمه و یا لغو رزرو مذکور قابل انجام خواهد بود. ضمنا در صورتی که هرگونه تبادل و تراکنش از قبیل ثبت درخواست رزرو، پرداخت وجه و شارژ حساب و یا ثبت و انتشار اقامتگاه در سابقه کاربر موجود باشد، حذف کامل حساب کاربری امکان پذیر نبوده و اطلاعات مذکور برای موارد ضروری در مرکز داده توریسم گلستان ذخیره و آرشیو خواهد گردید.

11- 2- در شرایطی که کاربر، شرایط و قوانین وبسایت را رعایت ننماید و یا در صورتی که توریسم گلستان به هر دلیل به این نتیجه برسد که حضور یک کاربر (مهمان یا میزبان) می‌تواند برای شرکت یا سایر کاربران نامطلوب یا خطرناک باشد، توریسم گلستان حق دارد ضمن محفوظ نگه داشتن حقوق خود برای اقدامات قانونی علیه کاربر خاطی، بدون اطلاع قبلی دسترسی به بعضی امکانات و خدمات سایت را برای کاربر مذکور محدود نماید و یا حساب کاربر را بطور موقت یا دائم مسدود نماید.

11- 3- توریسم گلستان مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف ثبت درخواست رزرو جدید اقدام و عملیات خود را متوقف کند. در این حالت کلیه رزروهایی که قبل از توقف عملیات سایت ثبت شده باشند، پردازش و اجرا می گردند.

ماده 12- توافق از راه دور

12- 1- کاربر توافق می‌کند جهت مبادلۀ آسان اطلاعات، همۀ تغییرات و الحاقیه‌های قوانین و مقررات حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، ارسال پیام های اطلاع رسانی، اخطاریه و ابلاغیه‌های مربوط به توریسم گلستان، از طریق سیستم رایانه‌ای و سایت توریسم گلستان بعمل آید و کاربر ضمن پذیرش اطلاع از این شرط و روند اجرایی آن موافقت خود را نسبت به اعمال شرط مذکور اعلام می‌کند.

12- 2- مسئولیت حفظ و حراست از حساب کاربری، بر برعهدۀ کاربر بوده و کاربر ضمن پذیرش این مسئولیت، همۀ پیام‌های صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل پیام‌های ارسال شده از ناحیۀ نامبرده غیر قابل استماع و مردود است.

12- 3- کاربر می‌پذیرد هر گونه رویه، اشکال، عبارات مبین تائید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیام‌های صادره از طرف توریسم گلستان به منزله امضا الکترونیکی و قبولی از جانب کاربر محسوب می‌شود و هر گونه ادعائی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.

12- 4- کاربر با عضویت در سرویس توریسم گلستان قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سیستم رایانه‌ای و الکترونیکی اعلام می‌کند.

ماده 13- تضمین امنیت حقوقی توریسم گلستان

کاربر می پذیرد، تمامی و تک تک کارمندان، کارکنان، مدیران، مالک یا مالکین، تابعین و نمایندگان کسب و کار توریسم گلستان را از هرگونه ادعا، مسئولیت و تعهد در قبال هرگونه خسارت و ضرر و زیان جسمی، جانی و مالی، ناشی از استفاده کاربر از خدمات توریسم گلستان و در تعامل با کاربران دیگر، مبرا و بدور بدارد، طرح هرگونه ادعایی در این ارتباط مردود خواهد بود.

ماده 14- نمایندگی/شعبه

توریسم گلستان در هیچ نقطه‏‌ای از کشور شعبه یا نمایندگی فروش و یا خدمات پس از فروش ندارد و کلیه سرویس‌‏ها، تراکنش‏‌های مالی و خدمات قابل ارائه، از طریق دفتر مرکزی پردازش و مدیریت می‏‌شود. لطفاً در صورت مشاهده هر گونه ادعا و تخلف از این دست، مراتب را جهت پیگرد قانونی به پشتیبانی توریسم گلستان اطلاع دهید.

ماده 15- قوه قهریه

تمامی شرایط و قوانین مندرج در متن، در شرایط عادی قابل اجرا است و در صورت بروز هر یک از موارد قابل اطلاق “قوه قهریه”، توریسم گلستان هیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشت.