شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
جلسه ساماندهی تورهای غیرمجار استان گلستان

جلسه ساماندهی تورهای غیرمجار استان گلستان

نشست هم‌اندیشی ساماندهی تورهای گردشگری مجاز و غیرمجاز با حضور روسا و نمایندگان دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط، روسای انجمن‌های دفاتر مسافرتی و راهنمایان گردشگری استان در گرگان برگزار شد.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، یاسر قندهاری معاون گردشگری استان گلستان روز یکشنبه 23 اردیبهشت‌ماه 1403 در نشست هم‌اندیشی ساماندهی تورهای گردشگری مجاز و غیرمجاز که با حضور روسا و نمایندگان دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط، روسای انجمن‌های دفاتر مسافرتی و راهنمایان گردشگری استان برگزار شد، بابیان این‌که ممانعت از اجرای تورهای غیرمجاز گردشگری در استان دغدغه مشترک نهادهای مربوطه و فعالان بخش خصوصی گردشگری استان است، گفت: همکاری بین‌بخشی دستگاه‌های اجرایی در راستای ساماندهی تورها گردشگری مجاز و غیرمجاز، در توسعه گردشگری استان بسیار ضروری است.

 

او تصریح کرد: در استان گلستان بیش از 80 دفتر خدمات مسافرتی فعالیت می‌کنند و تنها این دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان می‌توانند مجری تورهای گردشگری باشند و تورهای خارج از این واحدها غیرمجاز تلقی خواهد شد.

 

معاون گردشگری استان گلستان یادآور شد: در سال‌های گذشته با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادستانی مرکز استان، پلیس امنیت اخلاقی، اماکن و پلیس فتا اقدامات بسیار خوبی برای شناسایی و برخورد با تورهای غیرمجاز در استان اجرایی شد و با جلوگیری از فعالیت بسیاری از این گروه‌ها و مسدود شدن صفحات آن‌ها در فضای مجازی، فعالیت تورهای غیرمجاز کاهش یافت.

 

او در ادامه بیان کرد: در اواخر سال 1399 سامانه ثبت گشت تور توسط وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایجاد شد و دفاتر خدمات مسافرتی سراسر کشور موظف شدند تا همه تورهای گردشگری را در قالب این سامانه همراه با اطلاعات تور اعم از مبدأ و مقصد، تعداد افراد، نوع خودرو، بیمه و… برگزار کنند که قابل نظارت و ره‌گیری است.

 

قندهاری گفت: فعالیت تورهای گردشگری دارای مجوز قابل نظارت است و تخلفات آن‌ها در کمیسیون‌های تخصصی گردشگری قابل‌بررسی و رسیدگی است و این در حالی است که تورهای غیرمجاز قابل نظارت نبوده و باید با همکاری سایر دستگاه‌های قضایی و اجرایی و ارگان‌های مرتبط از فعالیت آن‌ها جلوگیری شود.

 

او بیان کرد: صداوسیمای مرکز گلستان در فرهنگ‌سازی در حوزه استفاده از تورهای گردشگری دارای مجوز نقش ویژه‌ای دارد و می‌تواند با تولید محتوای مناسب، هم استانی‌های را با مسائل و خطرات استفاده از تورهای غیرمجاز آشنا کنند.

 

معاون گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بیش از 30 گروه غیرمجاز که اقدام به برگزاری تور در فضای مجازی می‌کنند را شناسایی و به دستگاه قضایی و انتظامی معرفی کرده تا با استفاده از ابزاری که در قانون وجود دارد برخورد مناسب را با این افراد داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *