شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
آبشار لوه - گالیکش

گردشگری مهمترین ظرفیت توسعه گالیکش است

گنبدکاووس – ایرنا – فرماندار گالیکش با اشاره به فراوانی جاذبه‌های طبیعی و گردشگری از جمله جنگل‌های هیرکانی، پارک ملی گلستان، آبشارهای متعدد و مناطق کوهستانی و ییلاقی در این شهرستان گفت: این منابع خدادادی مهمترین ظرفیت توسعه گالیکش است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی جوان حاذق خواه روز چهارشنبه به ایرنا اظهار کرد: علاوه بر ظرفیت‌های گردشگری، موقعیت جغرافیایی گالیکش و واقع شدن در قسمت ورودی گلستان از سمت خراسان شمالی و تردد سالانه میلیون‌ها مسافر، ضرورت توجه به حوزه گردشگری این شهرستان را دوچندان کرده است.

وی با تاکید برضرورت رفع کمبودهای زیرساختی گالیکش بویژه در حوزه گردشگری و راه‌های ارتباطی افزود: ایجاد و توسعه مزارع گردشگری در اراضی شیب‌دار و کوهستانی یکی از برنامه‌های شهرستان با همراهی جهادکشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مشارکت بخش خصوصی برای جذب گردشگر است.

جوان حاذق خواه اضافه کرد: راه‌اندازی حداقل ۵۰ مزرعه گردشگری و تکمیل پروژه تعریض و ایمن‌سازی جاده گالیکش – پارک ملی گلستان (بخشی از بزرگراه گرگان – مشهد) از برنامه‌های فرمانداری برای توسعه ظرفیت گردشگری این شهرستان است.

فرماندار گالیکش ادامه داد: ۷۵ کیلومتر از بزرگراه گرگان – مشهد در حوزه جغرافیایی این شهرستان قرار دارد که تنها ۱۵ کیلومتر آن باقی مانده ضمن اینکه ۳۰ کیلومتر این جاده ترانزیتی در دولت سیزدهم تعریض و ایمن‌سازی شده است.

وی از پیش بینی اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این پروژه در سفر دوم رییس جمهوری به گلستان خبر داد و افزود: برگزاری جشنواره اسب اصیل ترکمن برای نخستین بار در گالیکش از دیگر برنامه‌های فرمانداری برای توسعه گردشگری این شهرستان است.

جوان حاذق خواه همچنین به برخی پروژه‌های زیرساختی و مورد نیاز گالیکش اشاره کرد و گفت: تکمیل بیمارستان ۹۱ تخت‌خوابی که هم اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل مجتمع فرهنگی ارشاد این شهرستان که سال‌ها نیمه کاره رها شده بود در دستور کار قرار دارد.

وی، تکمیل ساختمان فرمانداری گالیکش با زیربنای هزار و ۲۸۰ مترمربع در سه طبقه، تکمیل سه سالن ورزشی در روستاهای «فارسیان، پاسنگ بالا و قلی تپه» و آسفالت جاده و گازرسانی به ۲ روستای «کندسکوه و سیجان» پس از ۴۴ سال را دیگر اقدامات دولت سیزدهم در این شهرستان ذکر کرد و اظهار امیدواری کرد با این اقدامات زیرساختی و توجه به ظرفیت‌های گردشگری حرکت توسعه و پیشرفت گالیکش شتاب بیشتری به‌خود بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *