شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911

پرونده ثبت جهانی دیوار تاریخی گرگان در حال تکمیل است

گرگان- مدیر پایگاه ملی دیوار بزرگ گرگان گفت: پرونده ثبت جهانی دیوار بزرگ گرگان به دبیرخانه یونسکو ارسال شده و پس از تائید اولیه در حال تکمیل است.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست تخصصی دیوار تاریخی گرگان عصر دوشنبه، هم‌زمان با پنجمین روز از هفته میراث‌فرهنگی برگزار شد.

مدیر پایگاه ملی دیوار بزرگ گرگان در این نشست گفت: شعار پنجمین روز هفته میراث‌فرهنگی با عنوان «میراث طبیعی، تضمین حیات آینده» است و میراث طبیعی بر زیست انسان اثرگذار بوده و آسیب به آن، کیفیت و حتی حیات زندگی بشر را با خطر مواجه خواهد کرد.

حمید عمرانی رکاوندی با اشاره به ظرفیت‌های گلستان در حوزه میراث طبیعی، گفت: قلعه ماران شهرستان رامیان همچون جنگل‌های هیرکانی از اهمیت بالایی در حوزه میراث طبیعی استان برخوردار است که علاوه بر میراث طبیعی بسیار غنی می‌تواند با کاوش‌های لازم در این منطقه، در حوزه باستان‌شناسی نیز حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

وی تأکید کرد: دیوار بزرگ گرگان به‌عنوان یک فرصت برای استان و کشور باید موردحفاظت و حراست قرار گیرد و حفاظت از این اثر جای کار بسیاری دارد.

عمرانی رکاوندی بیان کرد: در چشم‌انداز توسعه گردشگری استان گلستان دیوار بزرگ گرگان محور توسعه گردشگری قرار گرفته که در راستای نیل به این هدف باید به لحاظ تخصیص اعتبارات ملی و استانی و چه به لحاظ تعامل دستگاه‌های اجرایی مرتبط مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مدیر پایگاه ملی دیوار بزرگ گرگان تصریح کرد: اگر بخواهیم دیوار بزرگ گرگان محور توسعه استان باشد باید به تمام حوزه‌های مکمل پیرامون آن و ظرفیت‌های استان از تنوع اقوام تا تنوع زیستی پرداخته شود.

وی با اشاره به این‌که هر کشور برای ثبت اثر جهانی هرساله دو سهمیه در یونسکو دارد، گفت: پرونده ثبت جهانی دیوار بزرگ گرگان به همراه چند اثر دیگر از کشورمان به دبیرخانه یونسکو ارسال شده است و پس از تائید اولیه در حال حاضر در مرحله تکمیل پرونده هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *