شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
استانداری گلستام - ثبت ۶ اثر جهانی و ۱۰۰۰ اثر ملی نشان از جایگاه گلستان دارد

ثبت ۶ اثر جهانی و ۱۰۰۰ اثر ملی نشان از جایگاه گلستان دارد

استاندار گلستان گفت: تاکنون ۶ اثر در گلستان به ثبت جهانی رسیده و بیش از ۱۰۰۰ اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است و این نشان از جایگاه منحصر به فرد گلستان دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ علی محمد زنگانه در آیین پاسداشت ثبت جهانی سوزن دوزی ترکمن و جنگل هیرکانی با حضور مریم جلالی، معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: پروژه های نظیر احیا مستحدثات در جزیره اشوراده، بهسازی مسیر دسترسی ساحل چارقلی ، بهسازی مسیر دسترسی از روستای زیارت تا آبشار، تکمیل بازارچه صنایع دستی در شهرهای آق قلا، کردکوی، مراوه تپه و گنبد کاووس، مرمت کاخ آقا محمدخانی، مطالعه و کاوش دیوار دفاعی گرگان، تکمیل فاز اول موزه روستایی قرق، تکمیل ساختمان گمرک بندرگز ، بهبود زیرساخت های گردشگری آبشار کبودوال، مرمت برج قابوس و … در مصوبات سفر رییس جمهور مورد توجه قرار گرفت.

استاندار گلستان افزود: تاکنون ۶ اثر در گلستان به ثبت جهانی رسیده و بیش از ۱۰۰۰ اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است و این نشان از جایگاه منحصر به فرد گلستان دارد.

وی گفت: تلاش ما تحقق چشم انداز شور انگیز استان در افق ۱۴۰۴ است که همانا رسیدن درآمد سرانه مردم استان به میانگین درآمد سرانه مردم کشور است و در این مسیر ۳۱ سند بخشی تدوین شد.

وی بیان کرد: بر این اساس در حوزه میراث فرهنگی توجه به مدیریت داشته ها از طریق برندینگ و مارکتینگ مورد توجه است و یا در حوزه آی تی افق گلستان سرزمین هوشمند را ترسیم کردیم که بر اساس آن همه باید هوشمند سازی را در دستور کار قرار دهند.

زنگانه گفت: تلاش داریم تا هفته دولت سال‌جاری تمام شهرهای استان را تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار دهیم.

در این مراسم از اسناد ثبت جهانی سوزن دوری ترکمن و جنگل هیرکانی رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *