شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
باغ موزه دفاع مقدس گلستان

تکمیل باغ موزه دفاع مقدس گلستان نیازمند ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

گرگان – ایرنا – مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: تکمیل پروژه موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان واقع در تپه نورالشهدا گرگان که با تخصیص به موقع بودجه در دولت سیزدهم به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد رسیده، نیازمند اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریالی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ محمدرضا کاظمی روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در سفر استانی رییس جمهور پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال برای این پروژه مصوب شده بود که این رقم به طور کامل تخصیص یافت و هزینه شد.

وی بیان کرد: سالن همایش و مرکز فرهنگی این پروژه تکمیل شده و همزمان با سوم خرداد به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار امیدواری کرد با تخصیص اعتبار مورد نیاز در دور دوم سفر استانی رییس جمهور، ساخت موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس گلستان به اتمام رسیده و سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان همچنین با اشاره به فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر، به نقش رزمندگان گلستان از جمله بانوان استان در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: حضور افزون بر ۸۰۰ بانوی رزمنده در مناطق جنگی و عملیاتی برای پشتیبانی از جبهه‌ها، نشانه آشکار همبستگی همه ایرانیان برای حفظ کیان جمهوری اسلامی است.

تکمیل باغ موزه دفاع مقدس گلستان نیازمند ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

سرهنگ کاظمی اشتباه محاسباتی دشمن در حمله به خرمشهر را ناشی از آشنا نبودن صدام و حزب بعث از توان و اراده بالای رزمندگان سپاه اسلام دانست و گفت: امام راحل در مقابل همه هجمه‌ها ایستادگی کرد و ضمن تسلیم‌نشدن در برابر دشمنان و کمک نگرفتن از شرق و غرب، مفهوم مقاومت را بین مردم ایران و جهان اسلام معنا کرد.

وی یادآور شد: آمادگی رزمندگان در مدت زمان کوتاه، تداوم عملیات‌ها تا عملیات الی‌ بیت‌المقدس، وسعت منطقه‌ای عملیات با بیش از پنج هزار کیلومتر مترمربع، به اسارت در آمدن ۱۹ هزار نفر از نیروهای بعثی، ۱۶ هزار کشته از نیروهای متجاوزین و غنیمت گرفتن ادوات و تجهیزات نظامی از ویژگی‌های بارز و شاخص عملیات حماسه آزادسازی فتح خرمشهر بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان گفت: برای ایام فتح خرمشهر امسال هزار و ۵۲۰ فعالیت فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی و عمرانی در استان پیش‌بینی شده که ۴۱ برنامه شاخص است.

کاظمی افزود: برگزاری صبحگاه مشترک، نواختن زنگ مقاومت و پیروزی در مدارس، اجرای تئاتر خیابانی با موضوع دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه کتاب، برگزاری یادواره‌های شهدا، پویش نذر خون و تجلیل از فاتحان خرمشهر بخشی از برنامه‌های در نظر گرفته شده این ایام در گلستان است.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *