شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
جلالی - معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

ثبت های ملی و جهانی اولین گام برای برنامه ریزی و پیشرفت است

گرگان- معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ثبت های ملی و جهانی اولین گام برای برنامه ریزی و پیشرفت است.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم جلالی شامگاه شنبه در آیین‌ پاسداشت ثبت جهانی سوزن‌دوزی ترکمن و جنگل هیرکانی و جشن ثبت ملی هزارمین اثر گلستان در فهرست آثار ملی اظهار کرد: ثبت‌های ملی و جهانی فقط توجه به ظرفیت نیست و اولین گام برای برنامه ریزی و پیشرفت است و در این برنامه ریزی ها باید آنچه تاکید رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب است یعنی حکم رانی محلی، جامعه پذیری و تمدن سازی باید اتفاق بیفتد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: فرهنگ پیوسته‌ای داریم که این فرهنگ برخاسته از یک سرمایه فرهنگی عظیم است که ما موظف به مراقبت و حفاظت از آن هستیم اما این مراقبت و حفاظت ایستا نیست و با توسعه و پیشرفت همراه است.

وی ادامه داد: وقتی به توسعه و پیشرفت می رسیم که معیشت در خدمت هویت تحقق یابد و راه چاره ما صنایع دستی است.

جلالی ادامه داد: اگر سوزن دوزی ترکمن امروز تعظیم جهانیان را برانگیخته و جنگل‌های هیرکانی اقتدار زیست محیطی ما را در جهان فریاد می‌زند برخاسته از نگاه انسان مدار و نگاه خانه واده محور فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است که به محیط زیستش احترام می‌گذارد و خانواده محور مدیریت می‌کند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: تمام برنامه ریزی های فرهنگی و توسعه اگر معطوف به سه رکن میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باشد مطمئناً موتور محرکه قوی خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *