شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
ارائه «آش با جاش» در موزه

ارائه «آش با جاش» در موزه

مسئول موزه صنایع دستی گلستان از بازدید هزار گردشگر از موزه صنایع دستی گلستان خبرداد و افزود: در ایام نوروز در طرح “آش با جاش” گردشگران کاسه هایی که خرید می کنند را همراه با آش دریافت می کنند.

 جعفر خاندوزی صبح شنبه ۵ اسفندماه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به‌مناسبت ایام تعطیلات نوروز، بخش‌های ویژه‌ای ازجمله عرضه محصولات صنایع‌دستی در رشته سفال، میناکاری روی سفال و زیرلعابی برای میزبانی بهتر و بیشتر از بازدیدکنندگان موزه پیش‌بینی‌شده که خوشبختانه عرضه این محصولات توسط یکی از هنرمندان صنایع‌دستی مورد استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان در این ایام قرارگرفته است.

وی بیان کرد: طرح «آش با جاش» خدمت نو از موزه صنایع دسی گلستان است که در خدمت بازدیدکنندگان هستیم، در این طرح بازدیدکنندگان پیاله‌های سفالی را می‌خرند همراه با آش است و می‌توانند در همین موزه میل کرده و یا به منزل ببرند.

مسئول موزه صنایع‌دستی گرگان یادآور شد: از ابتدای ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ تاکنون بیش از هزار نفر از بخش‌های عروسک خانه، کرسی‌خانه، صنایع‌دستی نساجی سنتی، صنایع‌دستی فلزی و صنایع‌دستی چوبی در این موزه بازدید کرده‌اند.

موزه صنایع‌دستی گرگان به‌عنوان اولین موزه صنایع‌دستی استان گلستان در خانه تاریخی امیر لطیفی و در مرکز شهر گرگان واقع‌شده و همه‌روزه از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۹ میزبان مسافران و گردشگران است.

به گزارش ایسنا، استان گلستان دارای ۹ موزه شامل گنبد قابوس، کاخ‌موزه گرگان، موزه صنایع دستی گرگان، موزه سنگ و باستان‌شناسی گرگان، موزه تاریخ طبیعی شهرستان علی‌آبادکتول، موزه مردم‌شناسی گمیشان، موزه مردم‌شناسی شهرستان آزادشهر، موزه مردم‌شناسی شهرستان مینودشت و موزه فرش گنبدکاووس است که در ایام عید نوروز امکان بازدید گردشگران فراهم شده است.

گنبد قابوس تنها اثر تاریخی شمال کشور است که در سال‌های گذشته در فهرست میراث جهانی قرار گرفته که همه‌ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری از آن بازدید می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *