شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
عشایر گلستان در سیاه چادر از مسافران نوروزی پذیرایی می‌کنند

عشایر گلستان در سیاه چادر از مسافران نوروزی پذیرایی می‌کنند

گنبدکاووس – ایرنا – سرپرست اداره‌کل امور عشایر گلستان گفت: با هدف استقبال و پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی، هشت چادر عشایر کرد و آلاچیق عشایر ترکمن این استان در ورودی و مرکز شهرستانهای گنبدکاوس، گالیکش و مراوه‌تپه برپا شده است.

احمد پرتانی روز شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: هشت سیاه چادر عشایر کرمانج و آلاچیق عشایر ترکمن در مبادی ورودی شهرها و مجاورت برج جهانی قابوس گنبدکاوس و آرامگاه شاعر معروف ترکمن مراوه تپه مختومقلی فراغی آماده پذیرایی از مسافرین نوروزی است.

وی اضافه کرد:علاوه بر تدارک استراحتگاه میهمانان نوروزی، انواع محصولات لبنی و صنایع دستی عشایر استان گلستان و غذاهای محلی و شیرینی و دمنوش گیاهان داروئی باکیفیت عالی عرضه می شود.

گلستان یکی از استان‌های عشایری کشور است که ۴ هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری بومی ترکمن و کوچنده با مجموع جمعیت افزون بر ۲۳ هزار نفر در مراتع این استان زندگی می‌کنند.

جامعه عشایری گلستان را ۲ تیپ از عشایر کوچنده کُرد خراسان‌های شمالی و رضوی و تعداد محدودی از سمنان و عشایر بومی ترکمن استان تشکیل می‌دهند که در مجموع ۷۶۸ هزار راس دام شامل گوسفند، بز، گاو و شتر برای پرورش در اختیار دارند و گوشت قرمز، پشم و شیر از جمله تولیدات اصلی آنان است.

قلمرو زیستی عشایر کوچنده و بومی گلستان ۳۵۰ هزار هکتار از مراتع شرق استان است و ۶۹ درصد از آنان در مراتع مراوه‌تپه، ۲۵ درصد در گنبدکاووس و ۶ درصد در کلاله حضور داشته و قشلاق می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *