شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
سرهنگ سعید تجری

رزرو بلیط و تور گردشگری ارزان، دام کلاهبرداران در ایام نوروز

رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: مردم مراقب دام کلاهبرداران در ایام نوروز با شگرد رزرو بلیط و تور گردشگری ارزان باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سرهنگ سعید تجری اظهار کرد: در ایام پایانی سال و با توجه به سفرهای نوروزی و همچنین دغدغه هموطنان گرامی برای تهیه بلیت مسافرت،  بازار خرید و فروش اینترنتی بلیت و تورهای مسافرتی داغ بوده و در همین راستا افراد سودجو نیز از این موقعیت بهره جسته و از طرق مختلف اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

وی افزود: یکی از ترفندهای کلاهبرداران در این زمینه هدایت هموطنان به سایت‌های جعلی برای خرید بلیت هواپیما، اتوبوس، قطار و … است که برای خرید اینترنتی بلیت، نیاز است کاربران اطلاعات حساب بانکی خود را وارد سیستم نمایند و کلاهبرداران از این فرصت سوءاستفاده کرده و با راه‌اندازی سایت‌های جعلی ولی شبیه سایت‌های اصلی (فیشینگ (phishing)) اقدام به سرقت اطلاعات افراد، برای سوء‌استفاده‌های مالی و برداشت از حساب هموطنان می کنند.

این مقام انتظامی گفت: کلاهبرداران با تبلیغات وسوسه انگیز افراد ناآگاه را  ترغیب  به خرید تورهای مسافرتی کرده که پس از واریز وجه به حساب فرد کلاهبردار، دیگر پاسخگوی تماس‌ها‌ی تلفنی هموطنان نخواهند بود.

سرهنگ تجری یادآور شد: برای رزرو هتل‌ها و مراکز تفریحی بصورت اینترنتی حتماً دقت شود تا از سایت‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیک (E-namad) هست خرید کرده و در هنگام وارد کردن اطلاعات حساب، از طریق صفحه کلید مجازی اقدام نمایید و تورها و خدمات آن‌ها را از مراکزی که مجوز‌های لازم در زمینه گردشگری دارند را رزرو نمایند و یا حتی الامکان با مراجعه حضوری به آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های معتبر اینکار را انجام دهند.

رئیس پلیس فتا استان گلستان خاطر نشان کرد: بهتر است قبل از خرید بلیت، شماره پرواز بلیت پیشنهادی را از لیست پروازهای فرودگاهی چک کنید و حتما دقت کنید هنگام پرداخت بهای بلیت، درگاه بانک مورد نظر از پروتکل امن https استفاده کرده باشد و صفحه کلید و کد امنیتی فعال یا پویا باشند و با رفرش کردن، اعداد  تغییر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *