شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
حمام خزینه‌ای «کفشگیری» گرگان

حمام خزینه‌ای «کفشگیری» گرگان در فهرست آثار ملی ثبت شد

گرگان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از ثبت حمام خزینه‌ای روستای کفشگیری شهرستان گرگان با قدمت دوره قاجار در فهرست آثار ملی خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد ساوری صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: حمام خزینه‌ای روستای کفشگیری شهرستان گرگان با قدمت دوره قاجار در فهرست آثار ملی ثبت شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: این حمام با توجه به قدمت و همچنین قرارگیری در بافت روستا از اهمیت خاصی برخوردار بوده و معمار سازنده با بهره‌گیری از اقلیم و مواد و مصالح و با ذوق و سلیقه اثر معماری را خلق کرده است.

وی اضافه کرد: این بنای ارزشمند دارای ورودی، هشتی، حمام گرم و سرد، تون (گرمخانه)، خزینه، اتاق تقسیم آب گربه‌رو و غیره. است.

ساوری ادامه داد: تمام فضاها با روش طاق و گنبد با سنگ لاشه‌ای مسقف شده که از ویژگی‌های بارز بنا است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان بیان کرد: در این بنا از ملاط آبی به‌خوبی استفاده شده و نشان می‌دهد با وجود اینکه معمارِ حمام محلی بوده، از اصول معماری و طرح‌ها و عناصر مکمل آن آگاهی کامل داشته است.

گفتنی است حمام قدیمی خزینه‌ای در روستای کفشگیری در بخش مرکزی از توابع شهرستان گرگان و در ۱۳ کیلومتری غرب گرگان، در مسیر جاده قدیم گرگان به کردکوی واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *