شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
توسعه آرامگاه مختومقلی فراغی در مراوه‌تپه جز با ورود سرمایه‌گذار محقق نمی‌شود

آرامگاه مختومقلی فراغی به سایت گردشگری تبدیل می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان مراوه تپه، لقمان قربانی فرماندار شهرستان مراوه تپه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان مراوه تپه دارای ۱۱۰ روستای دارای کد شناسایی دارای دو بخش مرکزی و گلیداغ است.تعداد ۲۵ روستای این شهرستان فاقد جاده مناسب، تعداد ۳۵ روستا فاقد آب شرب بهداشتی و تعداد ۳۵ روستا نیز فاقد مدرسه هستند.

وی تصریح کرد: شهرستان مراوه تپه در شرقی ترین منطقه استان گلستان واقع شده و با توجه به اینکه در نقطه صفر مرزی قرار دارد از بسیاری امکانات و زیرساخت های اولیه محروم است. خوشبختانه در یکسال گذشته با روی کار امدن دولت سیزدهم، اقدامات و اعتبارات خوبی برای محرومیت زدایی این شهرستان انجام شده اما نیاز به نگاه و توجه ویژه تا رفع محرومیت کامل دارد.

فرماندار شهرستان مراوه تپه با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان گلستان خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور و هیات همراه به استان گلستان محدود ۲۲۵ میلیارد تومان برای حوزه عمرانی و مبلغ ۳۸۱ میلیارد تومان تسهیلات بانکی اعتبار به شهرستان مراوه تپه مصوب شده که در حال تخصیص است.

وی ادامه داد: تلاش داریم تا آرامگاه مختومقلی فراغی را به سایت گردشگری مذهبی، فرهنگی مذهبی تبدیل کنیم و مسیر جاده ارامگاه مختومقلی تا زیارتگاه خالدنبی را بهسازی، اسفالت و احیا کنیم تا مسیر این دو به هم متصل شود.

قربانی گفت: شهرستان مراوه تپه دارای عشایر بومی و کوچنده بوده و ۹۰ هزار راس دام سبک توسط این دامداران پرورش داده می شود. میدان فروش دام شهرستان مراوه تپه تا دهه فجر احداث می شود. در همین راستا با مشارکت بخش خصوصی کشتارگاه صنعتی با سرمایه گذاری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان احداث می شود.

وی بیان کرد: طرح هادی در ۱۰ روستای شهرستان شامل  زیرسازی حدود هفت هزارو ۵۰۰ مترمربع، آسفالت حدود ۵۰۰ مترمربع، احداث کانال بتنی و محوطه سازی حدود ۱۷۰ مترمربع و اجرای دیوار حائل ۵۵ متر با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حال اجرا است.

فرماندار شهرستان مراوه تپه ابراز کرد: تعداد ۹۱۷ پرونده در قالب احداث مسکن روستایی تشکیل شده و به بانک معرفی شده که از این تعداد ۸۱۸ پرونده انعقاد قرارداد انجام شده و تعداد ۳۳۳ پرونده در مرحله احداث است. برای هرواحد مسکن روستایی  مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با کارمزد پنج درصد پرداخت می شود و با همکاری بنیاد علوی ۱۰ تن سیمان و دو تن میلگرد بصورت رایگان و مبلغ ۵۰ میلیون تومان بصورت کمک بلاعوض اعطا می شود.

وی یاداور شد: تاکنون برای تعداد ۳۲۵ واحد مسکن روستایی مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با نرخ کارمزد پنج درصد، مبلغ ۸۰ میلیون تومان کمک بلاعوض، ۲ هزارو ۷۰۰ تن سیمان رایگان و ۲۴۰ تن میلگرد رایگان با مشارکت بنیاد مسکن، بنیاد علوی و کمیته امداد توزیع شده است.

قربانی خاطرنشان کرد: تاکنون مبلغ ۸۸ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه و بیش از ۱۶ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان بصورت کمک بلاعوض با همکاری بنیاد علوی و بنیاد مسکن و مبلغ ۲۶ میلیارد تومان بصورت کمک بلاعوض سه جانبه با مشارکت بنیاد علوی، کمیته امداد و بنیاد مسکن پرداتت شده است.

وی افزود: پیرو قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن طبق ماده چهار تاکنون ۷۰۰ هکتار از عرصه های تصرفی تملک شده و تعداد ۵۸ جلد سند برای اراضی واگذار شده روستایی، تعداد پنج جلد سند برای اراضی شهری و حدود ۹۵ هکتار برای عرصه های ماده چهار سند صادر شده است.

فرماندار شهرستان مراوه تپه بیان کرد: از محل اعتبارات بند “ز” تبصره یک با مشارکت دهیاران بخش مرکزی و گلیداغ، با اعتبار حدود ۲۰ میلیارد تومان آسفالت ۴۴ هزارو ۵۰۰ مترمربع از معابر روستایی در حال اجرا است.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *