شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
علت عدم بهره برداری از تنها هتل شهرستان گنبدکاووس چیست؟

علت عدم بهره برداری از تنها هتل شهرستان گنبدکاووس چیست؟

تنها هتل شهرستان گنبدکاووس با امکانات، تجهیزات و ظرفیت بسیار مناسب در قالب یک مجموعه کامل برای استراحت و استقرار مهمانان و گردشگران است که هنوز معلوم نیست چرا افتتاح و به بهره برداری نمی‌رسد؟

به گزارش خبرگزاری فارس از گلستان، شهرستان گنبدکاووس دارای ویژگی‌ها و ظرفیت‌های کشاورزی، گردشگری، قومیتی و بازرگانی منحصر به فردی بوده و به لحاظ وسعت و جمعیت دومین شهرستان و از نظر درامد در جایگاه نخست در استان گلستان قرار دارد.

قرار گرفتن در شاهراه تهران- مشهد، وجود تنها برج آجری جهانی در این شهرستان که به ثبت جهانی رسیده است، حرم مطهر امامزاده یحیی بن زید(ع) از نوادگان امام حسین(ع)، وجود تالاب های بین المللی، بازارچه مرزی، وجود زیارتگاه خالد نبی(ع) به عنوان یکی از مناطق مذهبی و تاریخی گلستان، سدها، شهر باستانی جرجان، مجموعه سوارکاری، دریاچه مصنوعی، تنوع اقوام و فرهنگ و وجود ۳۴۰ هزار هکتار مرتع از جمله ظرفیت های بالقوه گردشگری این شهرستان بوده که می تواند در جذب توریست و رونق اقتصادی منطقه موثر باشد. هرساله تعداد زیادی از گردشگران خارجی و داخلی از این شهرستان بازدید می‌کنند.

شهرستان گنبدکاووس در حوزه ورزشی نیز دارای ظرفیت‌های منحصر به فرد بوده و به عنوان پیشانی ورزش گلستان در رشته‌های مختلف ورزشی به ویژه مسابقات اسبدوانی، والیبال و فوتبال محسوب می‌شود. بیش از نیمی از قهرمانان استان گلستان در شهرستان گنبدکاووس حضور داشته و با توجه به برگزاری مسابقات و رویدادهای مهم ورزشی در سطح ملی و بین المللی در این شهرستان، وجود هتل برای استقرار و اسکان تیم های ورزشی شرکت کننده در این مسابقات و رویدادهای ورزشی الزامی و ضروری است.

به اذعان متولیان امر گردشگری یک توریست و گردشگر به طور متوسط یکهزارو ۵۰۰ دلار رسوب اقتصادی دارد در صورتی که یک بشکه نفت با همه زحمات و مشکلات در بهترین حالت ممکن ۹۰ دلار بفروش می رسد.

مجموعه ظرفیت های گردشگری این شهرستان به عنوان یک فرصت خوب اقتصادی می طلبد تا متولیان با برنامه ریزی صحیح زمینه حضور بیشتر گردشگران را در این شهرستان تاریخی و زیبا فراهم کند.

با وجود چنین ظرفیت هایی در شهرستان گنبدکاووس برای اسکان و پذیرایی از گردشگران این شهر نیازمند یک مجموعه کامل و جامع بوده تا بتواند پاسخگوی نیازهای گردشگران خارجی و داخلی و مهمانان عزیز در این شهرستان باشد.

مجموعه وارنا در زمینی به مساحت ۱۲ هزارو ۴۰۰ مترمربع(دوازده هزارو چهارصد مترمربع) و زیربنای حدود سی هزار مترمربع دارای امکانات چون ۱- هتل درجه یک ممتاز با ۲۳ اتاق دارای تخت های سه نفره و چهار نفره با ظرفیت ۸۰ نفر با امکانات و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و سایر امکانات بسیار مدرن وارداتی از کشورهای اروپایی ۲- سالن های سینمایی چندمنظوره تجهیز شده با اخرین مدل سیستم های صوتی و تصویری روز اروپا و دکوراسیون بسیار زیبا جهت نمایش فیلم های سینمایی با بهترین کیفیت و برگزاری سمینارها و همایش ها و آمفی تئاتر که در نوع خود جزو تعداد معدود بهترین سالن‌های سینمایی کشور است.۳- سالن های غذا خوری کلاسیک و مدرن با کلیه امکانات به ظرفیت یکهزار نفر۴- تالار برگزاری مراسم و پذیرایی با امکانات بسیار مجهز به ظرفیت ۸۰۰(هشتصد نفر) ۵- فضای سبز و اب نماهای بسیار زیبا و چشم نواز در محوطه۶- پارکینک طبقاتی با گنجایش ۳۵۰(سیصدوپنجاه) خودرو که در مجموع با هزینه بالغ بر چهارهزارو پانصد میلیارد ریال معادل چهارصدو پنجاه میلیارد تومان توسط شرکت انبوه سازان ساحل قابوس گنبد احداث شده است.

این مجموعه با وجود اینکه حدود یکسال از گذراندن همه مراحل راه اندازی و اتمام کار آن می‌گذرد و در صورت بهره برداری از آن حدود ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و حدود یکهزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی می‌شود و از افتخارات شهرستان گنبدکاووس است لیکن به دلائلی نامعلوم علیرغم گذشت این زمان هنوز به بهره برداری نرسیده و این موضوع سبب ایجاد سوالات بسیاری در اذهان عمومی مردم و شهروندان قرار گرفته و تاکنون پاسخ قانع کننده و منطقی برای آن داده نشده است.

مردم گنبدکاووس از مسئولان سازنده مجموعه فوق انتظار دارند در خصوص عدم بهره برداری از قسمت‌های مختلف این مجموعه به ویژه هتل که نیاز فوری و مهم شهرستان بوده توضیحات لازم را ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *