شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
افزایش آمار سقوط از آبشار‌های گلستان

افزایش آمار سقوط از آبشار‌های گلستان

تجربه شیرجه زدن از ارتفاع چندین متری آبشار در مناطق تفریحی گلستان همه ساله موجب مصدوم شدن تعدادی از گردشگران می‌شود.

تجربه هیجان انگیز شیرجه زدن از ارتفاع چندین متری آبشار یکی از تفریحاتی است که برای اغلب گردشگران کم تجربه مانندچاقوی دو لبه‌ای است که یک سر آن لذت و سر دیگری حوادثی مانند سقوط و در مواردی مرگ را هم در پی دارد.

استان گلستان با دارا بودن ده‌ها آبشار بزرگ و شناخته شده همه ساله میزبان گردشگران زیادی است.

اما با شروع فصل گرما متاسفانه شاهد شنیدن اخبار سقوط از آبشار و مصدوم شدن و یا فوت گردشگران هستیم.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از ابتدای سال تاکنون ۲۸ عملیات امداد و نجات سقوط از آبشار در گلستان انجام شده است و این در حالی است که در سال ۱۴۰۰ تعداد کل عملیات امداد و نجات سقوط از آبشار ۱۷ مورد بود.

قاسم غریب آبادی گفت: کاهش میزان شیوع کرونا و به تبع آن افزایش مسافرات‌ها یکی از علت‌های افزایش آمار حوادث مربوط به سقوط از آبشار در استان است.

او ادامه داد: متاسفانه اکثر افرادی که در سقوط از آبشار‌ها دچار حادثه می‌شوند افراد غیربومی و مسافری هستند که برای تفریح به آبشار‌های استان مراجعه می‌کنند.

غریب آبادی افزود: متاسفانه ۹۹ درصد مناطق گردشگری استان ما ایمن نیست و متولی خاصی ندارد و این موضوع بار‌ها در جلسات متعدد مدیریت بحران مطرح شده است.

او با اشاره به سایت پرواز پاراگلایدر در درازنوی کردکوی گفت: منطقه درازنوی کردکوی دارای درختان با ارتفاع بیش از ۵۰ متر بوده و اگر چتر پاراگلایدر سواری به این درختان گیر کند امکان سقوط از بالای درختان زیاد است.

غریب آبادی ادامه داد: افرادی که به دنبال تجربه‌های این چنینی هستند علاوه بر اینکه جان خود را در معرض خطر قرار می‌دهند جان امدادگران جمعیت هلال احمر را هم به خطر می‌اندازند و موجب فرسودگی تجهیزات می‌شوند.

غریب آبادی گفت: در همین حادثه سقوط پاراگلایدر حدود ۱۵۰ میلیون تومان استقرار تجهیزات لجستیک و نیرو‌های هلال احمر در منطقه هزینه دربرداشت، اما متاسفانه نتوانستیم فرد را صحیح و سالم به پایین درخت منتقل کنیم و پاراگلایدر سوار بدون توجه به نکات ایمنی امدادگران به سمت پایین پرش کرد و فوت شد.

او افزود: از مردم می‌خواهیم در مناطق گردشگری که آشنایی نسبت به آن ندارند مراقب سلامت خود باشند و تجربه‌های جدیدی را امتحان نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *