شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
اسکله بندر ترکمن

مشکلات حقوقی مانعی برای توسعه اسکله بندرترکمن

اهالی شهرستان ترکمن از بی رونق ماندن اسکله این شهرستان گلایه دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان گرگان – چند سالی است که در اسکله بندرترکمن هیچ پیشرفتی رخ نداده و از ظرفیت آن بهره برداری نشده.

تعدادی از شهروندان این شهرستان در تماس با باشگاه خبرنگاران جوان از مغفول ماندن ظرفیت‌های این اسکله گلایه کردند و از مسئولان خواستند نسبت به رونق این مکان اهتمام داشته باشند.

قاضی لر شهردار ترکمن در این باره گفت: قصه رشد نیافتن اسکله قصه‌ای طولانی با مشکلات حقوقی فراوان است.

به گفته قاضی لر در سال ۸۵ طی قراردادی ۱۵ هکتار از اراضی اسکله به سازمان گردشگری و بخش خصوصی واگذار شد تا شهر بندرترکمن تبدیل به کیش دیگری شود، اما آن طور که فکر می‌کردیم نشد و مشکلات شرکت خصوصی با شهرداری موجب شد این طرح معطل باقی بماند.

او می گوید: به عنوان مسئول مدیریت شهری به دنبال تعیین تکلیف قراردادی هستم که بسته شده تا تکلیف افرادی که در این اسکله مستقر هستند و قرارداد اجاره آن‌ها منقضی شده است، مشخص شود.

قاضی لر گفت: بازاریان قدیمی که در این اسکله مستقر هستند بانی توسعه این شهر بودند، اما امروز به دلیل مشکلاتی که بخش خصوصی با شهرداری دارد موجب شده این اسکله رونقی نداشته باشد.

شهردار ترکمن می‌گوید: ما در شهرستان ظرفیت‌هایی نظیر اسکله و جزیره آشوراده داریم، اما در بحث زیرساخت و شرایط و بستر‌هایی که یک توریست نیاز دارد حداقل‌ها را نداریم.

او گفت: به دنبال حل مشکلات مربوط به اسکله هستیم تا توسعه شهرستان رقم بخورد.

قاضی لر گفت: برای حل مشکلات مربوط به اسکله نمی‌توان زمان تعیین کرد و ما امید داریم با ورود استانداری مشکلات مربوط به آن حل شود.

بندر ترکمن در غرب جلگه وسیع گرگان در سواحل شرقی دریای خزر و خلیج گرگان قرار دارد. از جنوب به کردکوی، از جنوب غربی به بندرگز، از غرب به خلیج آرام و ساکن دریای خزر و شبه جزیره میانکاله و در شمال به گمیشان محدود است.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *