شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
احمد تجری - مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

تصویب ۲۵ طرح گردشگری در اراضی ملی بالای ده هکتار

مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: بررسی و تصویب تعداد ۲۵ طرح گردشگری در اراضی ملی بالای ده هکتار در دولت سیزدهم محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد تجری گفت: با توجه به نقش صنعت گردشگری در توسعه پایدار و افزایش درآمدهای اقتصادی، بهره‌مندی از اراضی ملی در توسعه، این صنعت یکی از اولویت‌های حوزه سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید که با فعالیت مستمر کارگروه تخصصی مربوطه در معاونت گردشگری، بررسی و تصویب تعداد ۲۵ طرح گردشگری در اراضی ملی بالای ده هکتار در دولت سیزدهم محقق شده است.

وی با بیان اینکه از بین ۲۵ طرح مذکور، تعداد ۲ طرح گردشگری از اراضی در سال جاری به ثمر رسیده است، یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع تصمیم‌گیری در زمینه اراضی ملی و بهره‌مندی آن طبق اصول و ضوابط حفظ و پایداری منابع در بخش گردشگری، کلیه ملاحظات طبق مصادیق تعریف شده در آئین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تأسیسات گردشگری و نظارت بر آنها، اعمال گردیده و سرمایه گذاران مکلف خواهند بود طی ۳۶ ماه پروژه را به بهره برداری برسانند.

تجری خاطرنشان کرد: بر مبنای رأی نهایی کارگروه تخصصی بررسی اراضی بالای ده هکتار که به صورت مستمر با حضور سرمایه‌گذار، نمایندگان استانی و به مدیریت دفتر سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری برگزار می‌شود، امکان صدور موافقت اصولی در استان صادر خواهد شد تا سرمایه‌گذار پس از کسب استعلام‌های ۱۳ گانه از نهادهای مرتبط موضوعات برق، آب، گاز، محیط‌زیست و غیره وارد فاز اجرایی شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *