شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
فرودگاه گرگان

افزایش ۲۰ درصدی پروازهای فرودگاه گرگان در سال ۱۴۰۰

گرگان- مدیرکل فرودگاه های گلستان از افزایش ۲۰ درصدی تعداد نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه بین المللی شهدای گرگان در سال ۱۴۰۰ خبرداد.

علی متانت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در سال ۹۹ تعداد نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه گرگان دو هزار و ۸۰۲ مورد بوده که در سال ۱۴۰۰ به سه هزار و ۳۳۶ سورتی رسید و ۲۰ درصد افزایش داشت.

مدیرکل فرودگاه های گلستان افزود: در سال ۹۹، تعداد ۱۵۳ هزار و ۴۰۶ مسافر توسط حمل و نقل هوایی گلستان جابجا شده که این عدد با افزایش ۱۹ درصدی در سال جاری به ۱۸۰ هزار و ۱۸ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: همچنین در سال گذشته، یک میلیون و ۱۸۲ هزار و ۲۲۶ کیلوگرم بار توسط فرودگاه گرگان جابجا شد که این عدد در سال ۱۴۰۰ حدود یک میلیون و ۴۷۵ هزار و ۷۵۶ کیلوگرم کالا بوده و ۲۴ درصد هم افزایش داشته است.

متانت گفت: در سال ۹۹ تعداد نشست و برخاست پروازهای غیرمسافری ۸۹۰ بوده که در سال ۱۴۰۰ تعداد پروازها به هزار سورتی افزایش یافته و نسبت به سال قبل ۱۲ درصد شاهد رشد هستیم.

مدیرکل فرودگاه های گلستان اضافه کرد: تعداد پرواز نشست و برخاست هواپیما در یک ماه، ۲۸۰ سورتی بوده که به طور میانگین ۱۶ هزار و ۲۰۲ مسافر و ۱۰۷ هزار و ۶۳۶ کیلوگرم کالا با آن جابجا شده است.

وی در خصوص مسیرهای پروازی هم گفت: به شهرهای تهران، مشهد، زاهدان، کیش، اهواز، عسلویه، بندرعباس، قشم، شیراز و اکتائوی قزاقستان پرواز داشته و بنا داریم تعداد این پروازها را افزایش دهیم.

متانت افزود: پیگیر برقراری پرواز داخلی گرگان- چابهار و گرگان- زابل هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *