شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
سرای باقری ها

گرگان تنها شهر کشور که ۱۵۰ هکتار بافت تاریخی منسجم دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شهرداری گرگان، محمدرضا سبطی در برنامه تلویزیونی شبکه جهانی جام جم اظهار کرد: استان گلستان به ویژه شهر گرگان یک پهنه طبیعی بسیار غنی و بی‌بدیل دارد و تلاش ما این است جاذبه‌های گردشگری و طبیعی را در سطح ملی و بین‌المللی معرفی کنیم.

وی با تاکید بر لزوم برندسازی شهر گرگان تصریح کرد: در پروژه‌های گردشگری مانند «شهربازی مدرن» و «بازار هفت شهر» و در ادامه «تله‌کابین» رویکرد ما برندسازی شهر گرگان است.

سبطی به ضرورت احیای بافت تاریخی اشاره کرد گفت: گرگان ۱۵۰ هکتار بافت تاریخی دارد و تنها شهری است که بافت تاریخی آن منسجم است و شرایط برای احیای آن وجود دارد.


بافت تاریخی گرگان


بافت تاریخی گرگان

با بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی ظرفیت اشتغالزایی ۱۱ هزار نفر ایجاد خواهد شد/ تنوع حضور قومیت‌های مختلف هویت خاصی برای شهر گرگان است

شهردار گرگان به پروژه‌های عمرانی در دست اجرا اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌هایی که امسال و سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار دارند، ظرفیت اشتغالزایی برای ۱۱ هزار نفر ایجاد خواهد شد.

سبطی ضمن اشاره به رابطه خواهرخواندگی با شهر«گوانگژو چین»، اظهار داشت: گرگان در مسیر «جاده ابریشم» قرار دارد و این خود یک ظرفیت برای برندسازی شهر گرگان محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: تنوع حضور قومیت‌های مختلف و بافت تاریخی هویت خاصی برای شهر گرگان ایجاد کرده و در حوزه برندسازی بسیار تاثیرگذار بوده است.

شهردار گرگان در مورد حمایت از رشته ورزشی بسکتبال آقایان و بانوان گفت: بسکتبال خاستگاه مردمی و اجتماعی باسابقه‌ای دارد و شهرداری بالغ بر 17 سال پیش از این ورزش در سطح ملی حمایت می‌کند.

محمدرضا سبطی در پایان از آمادگی شهرداری گرگان برای جذب و همکاری با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خبر داد.
انتهای پیام/۲۳۰۷/

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *