شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
«چیق بافی» نیازمند حمایت مسئولان

«چیق بافی» نیازمند حمایت مسئولان

گرگان- کلته، مدیر کارگاه چیق بافی بندرترکمن با اشاره به ضرورت حمایت از هنر بافت چیق در گلستان، گفت: با تامین منابع مالی امکان اشتغال ۱۰۰ نفر فراهم است.

منصور کلته در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: حدود هشت سال به حرفه چیق بافی، مشغول فعالیت هستیم و در حال حاضر حدود ۳۰ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند.

مدیر کارگاه چیق بافی بندرترکمن افزود: پس از حدود پنج سال فعالیت چیق بافی در منزل، حدود سه سال است که یک کارگاه تجاری ۵۰ متری ایجاد کرده‌ایم تا علاوه بر بافت چیق، بتوانیم صنایع دستی تولیدی را مستقیم به مشتریان عرضه کنیم.

کلته گفت: از چیق های بافته شده برای حصیر، پرده، نورگیر و کلبه های باغی استفاده می شود و در حال حاضر هر مترمربع ۶۰ هزار تومان به فروش می رسد.

وی ادامه داد: ماده و متریال اصلی «چیق» گیاه «نی» است که از حاشیه رودخانه ها و آبگیرهای منطقه برداشت می شود.

مدیر کارگاه چیق بافی بندرترکمن اظهار کرد: در حال حاضر دو نفر در بخش فروش، ۱۳ نفر در بخش تامین مواد اولیه و آماده سازی و ۱۵ بافنده با مجموعه ما همکاری دارند.

کلته بیان کرد: در صورت تأمین سرمایه مالی امکان اشتغال ۱۰۰ نفر در صنعت چیق بافی فراهم است

وی گفت: بخشی از تولیدات در این کارگاه به استان های فارس، بوشهر و سایر استان های گرمسیر ارسال شده و صادرات محدودی هم به ترکمنستان و پاکستان داشته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *