شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
محمد جواد ساوری - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان

چرخه معیوب «صدور مجوز» مانع توسعه‌ گردشگری گلستان بوده است

گرگان- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان بر ضرورت پیوست فرهنگی اقامتگاه‌های بومگردی، تأکید کرد و گفت: چرخه معیوب «صدور مجوز» مانع توسعه‌ گردشگری گلستان بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد ساوری شامگاه یک شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان اظهارکرد: بیشترین عامل عدم توسعه‌یافتگی در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در صدور مجوزها است که متاسفانه چرخه معیوب برای اعطای مجوز شکل گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان بیان کرد: برای تسهیل‌گری در صدور مجوزهای گردشگری دو موضوع صدور مجوزهای بی‌نام برای پروژه‌های بزرگ استان و همچنین تشکیل کارگروه تسهیل صدور مجوزها با حضور دستگاه‌های مرتبط در حال پیگیری است تا چرخه باطل صدور مجوز را ساماندهی کنیم تا مردم از معطلی خارج شوند.

وی تاکید کرد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری مستلزم تسهیل امور و تسهیل صدور مجوزهای موردنیاز برای سرمایه‌گذاری است که در دوره جدید مدیریت اداره‌کل میراث‌فرهنگی از اولویت‌های ما است.

ساوری اضافه کرد: در حوزه دیوار بزرگ گرگان که دغدغه همه مسئولان استانی بوده است باید با استفاده از سرمایه‌گذار، احیا و مرمت طولانی‌ترین اثر تاریخی کشور را پیگیری کنیم.

وی گفت: قطعاً در استان با پیگیری این مدل مدیریتی و استفاده از ظرفیت نهادهای مختلف برای تامین منابع مالی به منظور اعطای تسهیلات و اشتغال‌زایی در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی استان بیشتر بهره خواهیم برد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در بخش دیگری از سخنانش گفت: با توجه به اینکه ۴۷ درصد جمعیت استان در مناطق روستایی سکونت دارند و بسیاری از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و بوم‌گردی در روستاهای استان امکان سنجی می‌شود، توسعه گردشگری روستایی از اولویت‌های کاری اداره‌کل میراث فرهنگی در دوره جدید است.

وی بیان کرد: در توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان علاوه بر توسعه کیفی و کمی این واحدهای گردشگری، در بخش صدور مجوز بر روی پیوست فرهنگی این نوع از اقامتگاه‌ها هم تاکید خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *