شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
هم اندیشی با روسای جوامع گردشگری استان

نشست هم اندیشی با روسای جوامع گردشگری و مدیران تاسیسات گردشگری گرگان

به گزارش روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرگان، این نشست در تاریخ 12 مهر ماه با حضور محمد حمیدی فرماندار گرگان، یاسر قندهاری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان، رحمان فرمانی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرگان، روسای جوامع گردشگری استان گلستان، مدیران تاسیسات، تشکل ها و سرمایه گذاران شهرستان در هتل زیارت گرگان برگزار شد.

فرماندار گرگان در این نشست ضمن تبریک هفته گردشگری و تشکر و قدردانی از مدیران حاضر در جلسه در راستای تلاش در حوزه توسعه گردشگری استان، جمع حاضر را چکیده ای از گردشگری استان خوانده و اظهار داشت: با توجه به آسیب هایی که ویروس منحوس کرونا در این مدت به حوزه گردشگری وارد کرده است امیدواریم بتوانیم در این ایام که این ویروس منحوس روزهای پایانی عمر خود را طی میکند تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و با آماده سازی زیرساخت ها برای شروع مجدد فعالیت های گردشگری در دوران پسا کرونا آماده شویم .

او  با اشاره به اینکه بخش عمده ای از مشکلات حوزه گردشگری بعد از تبدیل شدن سازمان میراث فرهنگ کشور به وزارت خانه حل شده است، بیان کرد: انشالا در آینده این روند ادامه دار خواهد بود و با از بین رفتن مشکلات و افزایش جاذبه های توریستی در حوزه های مختلف در استان و شهرستان بتوانیم شاهد افزایش حضور مسافران و در نهایت توسعه گردشگری استان، رونق و رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در این حوزه باشیم،

حمیدی با تاکید بر اینکه جلوگیری از فعالیت تورهای غیر مجاز در شهرستان یکی از دغدغه های بسیار مهم ما در این حوزه می باشد، تصریح کرد: فعالیت غیر مجاز این تورها باعث ضررهای فراوان در حوزه گردشگری و از بین بردن زیرساخت های فرهنگی است که با زحمت بسیار در این حوزه ایجاد شده است.

یاسر قندهاری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان نیز دراین جلسه، ضمن تبریک ایام و خوش آمدگویی، با اشاره به همزمانی هفته گردشگری 1400 با اربعین حسینی اظهار داشت: با قرار گرفتن این ایام در کنار هم امسال به صورتی برنامه ریزی شد تا برنامه های هفته گردشگری سمت و سوی گردشگری مذهبی داشته باشد و اکثر برنامه های این هفته با رویکرد گردشگری مذهبی برگزار شد.

او افزود: در هفته گردشگری امسال 25 پروژه گردشگری در استان افتتاح و کلنگ زنی شد که افتتاح این پروژه ها تاثر بسیار زیادی در افزایش ظرفیت اقامت در استا داشتند .

قندهاری با بیان اینکه محور توسعه استان بر پایه گردشگری و کشاورزی قرار دارد، گفت: با قرار گرفتن این دو محور در کنار هم و توسعه گردشگری کشاورزی ظرفیت بسیار خوبی در این حوزه به وجود آمده است به صورتی که استان گلستان به عنوان استان اول در بحث گردشگری کشاورزی در کشور معرفی شده است.

همچنین رحمان فرمانی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرگان در این جلسه ضمن خیر مقدم و تبریک ایام به حاضرین، اظهار داشت: ما به عنوان خانواده گردشگری مانند دانه هایی هستیم که یک رشته ما را به هم متصل کرده است و کارکرد و مفهوم واحد پیدا کرده ایم .

او  افزود: این هفته و روز جهانی گردشگری بهانه ای است تا دور هم بنشینیم و با هم فکری و هم اندیشی در جهت از بین بردن نقاط ضعف و رسیدن به اهداف در راستای توسعه گردشگری برنامه ریزی کنیم و منابع و ظرفیت ها را به محصول تولید و ارائه نماییم .

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرگان با بیان اینکه فعالیت های گردشگری در استان و شهرستان در طول سال در حال انجام می باشد و تلاش بسیاری برای رسیدن به اهداف در این حوزه صورت می پذیرد بیان کرد: هفته گردشگری بهانه ای است برای دیده شدن این تلاش ها و رسیدن گزارش فعالیت هایی که در طول سال صورت گرفته به گوش مردم عزیز که در این حوزه دغدغه مند هستند.

در پایان مدیران و روسای حاضر در جلسه به بیان موضوعات و نقطه نظرات خود پرداخته و به سوالات ایشان از سوی فرماندار و مسئولین حاضر در جلسه پاسخ داده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *