شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
احمد تجری

فعالیت ۷ مزرعه گردشگری در گلستان/۱۲۰ شغل ایجاد شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از صدور مجوز بهره‌برداری و فعالیت هفت مزرعه گردشگری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد تجری شامگاه سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: گردشگری کشاورزی فرصتی برای توسعه روستاها، رونق کشاورزی و ایجاد فرصت‌های تفریحی سالم و آموزنده برای گردشگران داخلی و خارجی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان افزود: توسعه این نوع جدید از گردشگری در استان گلستان که از ظرفیت‌هایی نظیر اقلیم‌های گوناگون، تنوع محصولات کشاورزی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی متنوع برخوردار است می‌تواند زمینه جذب گردشگران به‌ویژه طبیعت گردان را به این استان فراهم سازد.

وی بیان کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت‌گرفته اولین پروانه بهره‌برداری گردشگری کشاورزی کشور در مهرماه سال ۱۳۹۹ در گلستان صادر و همچنین این استان میزبان برگزاری نخستین همایش انجمن فعالان گردشگری کشاورزی در خردادماه سال گذشته شد که مجموع این اقدامات، نگارستان ایران را به‌عنوان استان پیشرو در گردشگری کشاورزی و پایلوت این حوزه در کشور مبدل کرده است.

تجری گفت: در کمتر از یک سال گذشته مجوز بهره‌برداری و فعالیت هفت مزرعه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۷۲۰ میلیارد ریال در سطح استان صادر شد که زمینه اشتغال برای حدود ۱۲۰ نفر را فراهم ساخته است.

وی اضافه کرد: مزرعه گردشگری توسکا، مزرعه گردشگری ارکیده و مزرعه فرهیختگان در شهرستان گرگان، مزرعه گل نرگس در شهرستان آزادشهر، مزرعه اورکر ترکمن در شهرستان کلاله، مزرعه ارمغان طبیعت در شهرستان کردکوی و مزرعه گردشگری فرش فارم در شهرستان مینودشت ازجمله پروژه‌های گردشگری کشاورزی است که کمتر از یک سال گذشته در سطح استان راه‌اندازی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان یادآور شد: تاکنون ۷۰ متقاضی دریافت مجوز گردشگری کشاورزی در استان در مرحله تکمیل پرونده هستند و پرونده ۲۰ متقاضی پس از دریافت استعلام‌های لازم و معرفی به سازمان جهاد کشاورزی استان، مورد بازدید کارشناسی قرارگرفته است که این تعداد متقاضی ایجاد مزرعه گردشگری، نشان از علاقه‌مندی به فعالیت در این حوزه است.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *