شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
عملیات مرمت و احیای کاخ «آغامحمدخان» در گرگان آغاز شد

عملیات مرمت و احیای کاخ «آغامحمدخان» در گرگان آغاز شد

گرگان- عملیات اجرایی، مرمت و احیای کاخ آغامحمدخان قاجار با حضور جمعی از مسئولان، در گرگان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عملیات اجرایی مرمت و احیای کاخ آغامحمدخان با حضور مسئولان کشوری و استانی، بعدازظهر شنبه آغاز شد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این آیین اظهارکرد: توفیق شد امروز برای بازسازی دارالحکومه قدیم شهر گرگان در مرکز استان گلستان حضور پیدا کنیم.

جواد واحدی افزود: با رویکردی که فرمانده سپاه نینوا استان خواهند داشت اتفاقات مثبتی را برای احیای این اثر تاریخی شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: باید در کمترین زمان ممکن مرمت و احیا کاخ آغامحمدخان به پایان برسد امیدواریم با اعتباری که برای مرمت و احیا این اثر تاریخی ارزشمند اختصاص خواهیم داد بتوانیم در سال آینده شاهد افتتاح این مکان باشیم.

واحدی عنوان کرد: با بسط و توسعه ظرفیت‌های گردشگری استان، می‌توانیم گلستان را به عنوان شاه راه گردشگری در سطح ملی مطرح کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان هم گفت: بنا به قولی که به مردم فرهنگ دوست گرگان در راستای مرمت کاخ آغامحمدخان دادیم، مرمت، بازسازی و احیا این اثر طبق تفاهم نامه‌ای با سپاه نینوا استان آغاز شد.

محمدجواد ساوری افزود: علی رغم اینکه اعتباری برای این اثر تخصیص نیافته اما برای خود ایجاد تعهد کردیم تا مرمت این اثر آغاز شود تا هر چه سریع‌تر از فرسایش این بنای تاریخی جلوگیری شود.

وی بیان کرد: این بنا پس از مرمت در قالب موزه زنان در دفاع مقدس مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *