شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
مهندس ضرغامی - وزیر گردشگری

ضرغامی در گنبدکاووس: ثبت ۲ هزار اثر ناملموس در کشور/ظرفیت‌های موجود کشور برای رفع مشکلات کافی است

گروه استان‌ها- وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ثبت ۲ هزار اثر ناملموس در کشور خبر داد و گفت: وقتی از گنبدکاووس، فرهنگ، آیین و صنایع دستی اقوام ساکن در آن صحبت می‌کنیم در واقع از تمدن والای بشری صحبت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، سید عزت الله ضرغامی امشب در جلسه شورای اداری گنبدکاووس اظهارداشت: ایران اسلامی ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف دارد که با شناخت صحیح و استفاده بهینه از آنها می‌‎توان بخش زیادی از مشکلات مردم را رفع کرد.

وی افزود: در کنار ظرفیت‌های موجود، همدلی و همراهی مدیران با یکدیگر به رفع مشکلات سرعت می‌بخشد.

ضرغامی گفت: گلستان و به ویژه گنبدکاووس ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف در حوزه تنوع اقوام و فرهنگ‌ها، گردشگری و صنایع دستی دارند که باید با شناخت صحیح آنها و همدلی و همراهی مدیران از این ظرفیت‌ها در جهت رفع مشکلات و توسعه اقتصادی و معیشتی این استان و مردم استفاده کرد.

ضرغامی با بیان اینکه مدیران باید با شجاعت از ظرفیت‌ها جهت رفع مشکلات استفاده کنند، اضافه کرد: دولت و قوه قضاییه هم در این جهت حمایت‌های لازم را انجام خواهند داد.

متاسفانه عده‌ای در کشور با نیت “قربة الی الله” و با نشان دادن ماده و تبصره‌های زاید قانونی نمی‌گذارند کار شود البته برخی هم از گذشته طوری طراحی کردند تا کار انجام نشود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به برخی ظرفیت‌های گنبدکاووس در حوزه اقوام، فرهنگ‌ و صنایع دستی گفت: پشت همه اینها یک تمدن بشری است که مهم‌تر از بسیاری از آثار تاریخی و ملموس از جمله گنبدقابوس بوده و ارزش بسیار بالایی دارند.

امروز ارزش تمدن ناملموس مانند “فرهنگ، آیین و رفتارها” که هویت یک ملت هستند بسیار بالاتر از آثار ملموس مانند بناها و اشیای تاریخی است زیرا آثار ناملموس یک ملت الگو هستند.

وی از ثبت 2 هزار اثر ناملموس در کشور خبر داد و گفت: وقتی از گنبدکاووس، فرهنگ، آیین و صنایع دستی اقوام ساکن در آن صحبت می‌کنیم در واقع از تمدن والای بشری صحبت می‌شود.

بدون تردید اسب ترکمن و مسابقات سوارکاری در کل کشور تک و مربوط به مردم است و پشت آن ادبیات عمیق و خاص یک قوم نهفته است که باید به آن ارج نهاد.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *