شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
مهندس ضرغامی - وزیر گردشگری

ضرغامی در گرگان: حریم برج جهانی قابوس باید حفظ شود/ بوم‌گردی‌ها در گلستان افزایش می‌یابد

گروه استان‌ها- وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: وضعیت بوم‌گردی در استان گلستان بسیار خوب است و هم اکنون ۲۰۰ مرکز وجود دارد که در حال تکثیر و افزایش هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، عزت الله ضرغامی امشب در جلسه شورای اداری استان گلستان با حضور رئیس جمهور اظهار داشت: برج قابوس گنبدکاووس با 1000 سال قدمت و 70 متر ارتفاع نشانه تمدن بشری و در دنیا منحصر به فرد است.

ضرغامی افزود: حفظ حریم آثار تاریخی جهانی مانند برج قابوس بسیار حائز اهمیت است و باید رعایت شود.

وی در ادامه گفت: استان گلستان ظرفیت‌های بسیار خوبی از در زمینه گردشگری دارد اما نتوانسته از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده کند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: با ارائه تسهیلات بانکی مناسب با افرادی که متقاضی مراکز و واحدهای اقامتی هستند مشکلات این بخش را برطرف خواهیم کرد.

ضرغامی بیان کرد: وضعیت بوم‌گردی در استان گلستان بسیار خوب است و هم اکنون 200 مرکز وجود دارد که در حال تکثیر و افزایش هستند.

وی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی استان در بافت تاریخی قرار دارد و ما آمادگی داریم با تخصیص اعتبار و زمین، این مکان را برای تقویت بافت تاریخی تحویل دهیم.

ضرغامی درباره گردشگری علی آبادکتول نیز اظهار کرد: مجموعه مهم تفریحی که می‎تواند به گردشگری این شهرستان موثر است معطل مانده و امروز تصمیم گرفتیم براساس حفظ حریم میراث فرهنگی نسبت به رفع مشکلات آن اقدامات لازم را انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *