شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
رحمان فرمانی

اشتغال ۳۰۰۰ گلستانی در بخش گردشگری

گرگان- سرپرست اداره کل میراث فرهنگی گلستان از اشتغال سه هزار نفر در بخش گردشگری استان خبرداد و گفت: ۴۷۰ مرکز اقامتی در گلستان داریم.

رحمان فرمانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به چشم انداز توسعه استان بر پایه گردشگری باید زیرساخت‌های این بخش را آماده کنیم.

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: در حال حاضر بیش از سه هزار نفر در گلستان در حوزه گردشگری مشغول به کار هستند و همچنین بیش از ۶۰۰ تاسیسات گردشگری در سطوح مختلف وجود دارد که از این بین ۴۷۰ مرکز، اقامتی است.

وی با اشاره به یکی از موضوعات مهم در بحث گردشگری افزود: در این حوزه باید تلاش کنیم تا بتوانیم خدماتی مطلوبی را به گردشگران ارائه کرده و حداقل‌ها برای گردشگر تامین شود.

فرمانی بیان کرد: برای اینکه هتل‌ها بتوانند مهیای ورود گردشگران باشند، باید حد استانداردی را برای آنها در نظر بگیریم که البته این موضوع در سازمان و وزارت خانه برای هتل‌ها، مراکز اقامتی رسمی تعریف شده است.

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: استفاده از نیروی انسانی آموزش دیده و ماهر از جمله مزیت‌هایی بوده که برای میراث فرهنگی بسیار مهم است و اگر از نیروی انسانی تخصصی در هتل‌ها و بوم گردی‌ها استفاده نشود، ممکن است باعث نارضایتی گردشگران شود.

وی افزود: معمولاً هتل‌ها و بومگردی ها یا از نیروهای بومی استفاده می‌کنند و یا مرکز خود را به طور فامیلی اداره می‌کنند، البته فصلی بودن حضور گردشگران هم باعث می‌شود تا این مراکز نتتوانند نیروی دائم جذب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *