شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
آیت الله نورمفیدی

احیا دیوار بزرگ گرگان و شهر باستانی جرجان زمینه ساز جذب گردشگر

گرگان- نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: دیوار تاریخی گرگان و شهر تاریخی جرجان از آثار شاخص میراث‌ فرهنگی گلستان بوده که می‌تواند زمینه رشد و توسعه گردشگری به‌ویژه گردشگردی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، شامگاه یکشنبه در دیدار مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با وی، اظهارکرد: مدیریت جدید میراث فرهنگی خواسته خود را افزایش دهد و برای توسعه و رونق سه ماموریت بزرگ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تلاش مضاعف کند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تاکید کرد: جزیره آشوراده به عنوان فرصت ویژه استان گلستان می‌تواند برای گردشگران جاذبه ایجاد کند و با توسعه گردشگری در این منطقه زمینه توسعه صنایع‌دستی، رونق اقتصادی، فراهم خواهد شد.

وی بیان کرد: دیوار بزرگ گرگان از تأکیدات همیشگی ما به مسئولان استانی و ملی است که باید برای عدم آسیب بیشتر به این اثر تاریخی، روند احیا آن را هر چند با سرمایه‌گذاری‌های اندک آغاز کنیم تا در ادامه برای احیاء بخش‌های بیشتری از آن پیگیری و تلاش شود.

نورمفیدی بیان کرد: شهر تاریخی جرجان یکی از آثار شاخص میراث‌فرهنگی گلستان است که با قرارگیری امامزاده یحیی بن زید (ع) در منطقه می‌تواند زمینه رشد و توسعه گردشگری به‌ویژه گردشگری مذهبی را فراهم کند.

امام جمعه گرگان گفت: در حوزه بوم‌گردی علاوه بر توسعه متوازن در سطح استان، در مجوزهای اعطایی تاکید بر روستاهای دارای پتانسیل و ظرفیت مناسب و کافی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *