شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
یگان حفاظت

آماده‌باش کامل ۵۰۰ مامور حفاظت منابع طبیعی گلستان در ایام نوروز

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در ایام نوروز حدود ۵۰۰ نفر از یگان حفاظتی در ‌آماده‌باش کامل برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرحیم لطفی در جمع خبرنگاران در توصیه‌های ایام نوروز از حفاظت منابع طبیعی اظهار کرد: استان گلستان دارای چشم‌اندازهای زیبا در عرصه‌های جنگلی و مرتعی بوده و در ایام تعطیلات نوروز بسیاری از هموطنان و هم‌استانی‌ها اوقات فراغت خود را در این عرصه‌ها سپری می‌کنند.

وی تصریح کرد: تعداد ۱۸ تفرجگاه و پارک جنگلی در استان میزبان هم‌استانی‌ها و مسافران عزیز برای استفاده از طبیعت بوده و انتظار داریم همه مردم عزیز ملاحظات درختان جنگلی و مراتع استان را داشته باشند.

* مسافران از نشستن در کنار درختان خطرساز به صورت جدی خودداری کنند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان خاطرنشان کرد: از همه عزیز تقاضا داریم در کف جنگل آتش روشن نکرده و از مکان‌هایی که در تفرجگاه‌ها و جنگل‌ها تعبیه شده استفاده کنند، همچنین از نشستن در کنار درختان خطرساز به صورت جدی خودداری کنند.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان برای روشن کردن آتش درختان و شاخه‌های تازه روییده و سبز شده درختان را نشکنند و اگر چنین موردی مشاهده کردند سریع با شماره ۱۵۰۴ امداد و نجات جنگل و مرتع تماس حاصل کنند.

لطفی گفت: حدود ۵۰۰ نیرو حفاظتی منابع طبیعی در ایام نوروز به صورت آماده‌باش از عرصه‌های منابع طبیعی حفاظت می‌کنند اما با توجه به وسعت فراوان این عرصه‌ها مشارکت مردم در این راستا کمک بزرگی به منابع طبیعی خواهد بود.

وی بیان کرد: در راستای جلوگیری از قطع درختان و قاچاق چوب برخی از مسیرهای جاده‌های جنگلی مسدود خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *