شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911

سفر در فصل گرما(تابستان)

تابستان فصل تعطیلات است و زمانی مناسب برای مسافرت رفتن. در این فصل گرم مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها و بسیاری از کسب‌وکارها تعطیل‌اند. خیلی از افراد در فصل تابستان سفر می‌کنند چون دغدغه کار و تحصیل را ندارند و می‌توانند سفری طولانی‌تر داشته باشند. این فصل دوست‌داشتنی روزهای بلندی دارد و فرصت مناسبی است برای گشت‌وگذار در شهرها، آشنا شدن با مکان‌های گردشگری‌شان و لذت بردن از وقت‌گذرانی در طبیعت‌ و کشف منطقه‌های جدید. اگر شما هم می‌خواهید سفر تابستانی را تجربه کنید بهتر است نکته‌های زیر را رعایت کنید تا سفر دلچسب‌تری داشته باشید

درمسافرت های تابستانی چه چیزهای بخوریم و به همراه داشته باشیم:

غذای مناسب بخورید

سعی کنید در سفر در تابستان تا جای ممکن غذاهای گوشتی کمتر بخورید، زیرا غذاهای گوشتی متابولیسم بدنتان را بالا می‌برد و باعث می‌شود بدنتان به آب بیشتری نیاز داشته باشد. البته ما ایرانی‌ها در سفر نمی‌توانیم از خیر کباب بگذریم، پس دست‌کم ماست و سالاد همراه غذایمان بخوریم. مخصوصا سالادهایی که از سبزیجات تازه‌ای مثل کرفس و بروکلی و خیار، اسفناج، گوجه‌فرنگی و… تهیه شده‌اند. به جز کباب، برای رساندن پروتئین به بدنتان می‌توانید ماهی آزاد بخورید.

نوشیدنی آب و مایعات را فراموش نکنید

یکی دیگر از کارهایی که به شما برای خنک ماندن در سفر تابستانی کمک میکند نوشیدن مایعات است. آب بهترین نوشیدنی برای این فصل است؛اما نوشیدنی های گازدار که قند زیادی دارند گزینه مناسبی برای فرار از شر گرما نیستند.این نوشیدنی ها مانع جذب آب در بدنتان میشوند.اگرنمیتوانید آب زیادی مصرف کنید بهتر است از دتاکس  ها کمک بگیرید و آب را به کمک میوه و دانه هایی مثل خاکشیر،تخم شربتی طعم دار کنید.

لباس های رنگ روشن و خنک بپوشید

گرما یکی از بهترین شرایط برای رشد باکتری‌هاست و بیماری‌هایی مثل گرمازدگی و مشکل‌های گوارشی در هوای گرم بیشتر اتفاق می‌افتند. حتما به وضعیت نظافت اقامتگاهی که آن را برای سفرتان انتخاب کرده‌اید توجه کنید. در طول سفر شستن دست‌هایتان را فراموش نکنید. اگر به طبیعت‌گردی می‌روید حتما آب، صابون یا ژل مخصوص شستشوی سریع را همراهتان ببرید.لباس مناسب برای فصل تابستان، لباس‌هایی با رنگ روشن و نخی و خنک و حتی‌الامکان آستین بلند برای محافظت از آفتاب و حشرات. برای بچه‌ها نیز لباسی که در عین خنک بودن بدن آنها را بپوشاند تا در برابر زمین خوردن و گزیدگی حشرات در امان باشند.. برای پیشگیری از گرمازدگی و عرق‌سوز شدن در سفر حتما هر روز دوش بگیرید.

کفش و صندل مناسب پوشید

بخش زیادی از خنک ماندن در سفر تابستانی به کفشی که انتخاب میکنید بستگی دارد.استفاده از کفش های کتانی سنگین و بسته در تابستان  علاوه بر اینکه محیط مناسبی برای رشد قارچ ایجاد میکنند تا حدود زیادی باعث احساس گرما در شما میشوند. در این فصل اگر میخواهید گرمای هوا کلافه تان نکند سعی کنید پاهایتان را خنک و خشک نگه دارید.انتخاب صندل از این نظر که از عرق کردن پا جلوگیری میکند وبا جریان هوا پاهایتان را خنک نگه می دارد مناسب ترین گزینه برای استفاده در سفر های تابستانی است.اگر سفرتان به شکلی است که باید کتانی بپوشید پیشنهاد میکنیم حتما یک جفت کتانی تابستانی بخرید.

برای ماشین یخدان تهیه کنید

در سفر با ماشین شخصی که جاده ای و طولانی هستند؛خوب است که بادکنک هایی را با آب پر کنید و بگذارید یخ بزند.در مرحله بعد این بادکنک ها را در کلمن قرار دهید و غذای و بطری های آبی را که برای بین راه آماده کرده اید در آن قرار دهید

مقصدهایی با آب‌وهوای خنک را انتخاب کنید

اگر شما هم جزو افرادی هستید که گرما اذیتتان می‌کند و به آب‌وهوای خنک علاقه بیشتری دارند و تصمیم گرفته‌اید که در سفرتان به دل طبیعت بروید، بهتر است مقصدهایی را برای مسافرت انتخاب کنید که آب‌وهوای خنک‌تری دارند.

فیروزکوه، آلاشت، اردبیل، فیلبند، همدان، سرعین، دماوند، کندوان، شهرکرد، مشگین شهر، کلاردشت، ماسال، جواهرده، سوادکوه و بجنورد از شهرها و منطقه‌هایی‌اند که در فصل تابستان هوای مطبوعی دارند و انتخاب‌هایی مناسب‌اند برای شروع یک سفر تابستانی.

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *