شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
بام گلستان - قله گاو کشان

افزایش ایمنی برای صعود به بام گلستان

گنبدکاووس- ایرنا- رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی گلستان گفت: با هدف افزایش ایمنی و سرعت در رسیدن کمک به افراد گرفتار، ۱۰ میله پرچم امدادی در طول مسیر قله گاوکشان به عنوان مرتفع‌ترین نقطه گلستان نصب شد.

محمد فلاحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قله گاوکشان با ارتفاع سه هزار و ۸۱۳ متر بلندترین قله گلستان و جزو طرح «سیمرغ» است و کوهنوردان از سراسر کشور برای صعود راه این قله را پیش می‌گیرند.

به گزارش ایرنا، فدراسیون کوهنوردی از سال ۱۳۹۵ «طرح ۳۱ قله» را با عنوان «سیمرغ کوه‌های ایران» اجرا می‌کند که در این طرح کوهنوردانی که موفق شوند این قله‌ها را فتح کنند، نشان «سیمرغ» دریافت می‌کنند.

وی با قدردانی از کوهنوردان گلستانی که با عبور از مسیر برفی و سخت گذر ۱۰ میله پرچم امدادی را از روستای شاهکوه پایین تا قله گاوکشان حمل و با کندن چاله در زمین نصب کردند، گفت: موقعیت جغرافیایی هر کدام از میله‌ها مشخص است و هر فردی که در مسیر دچار مشکل شد می‌تواند با رساندن خود به این میله‌ها و گرفتن تماس با ۱۱۲ و خواندن شماره حک شده بر روی میله‌ درخواست کمک کند.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی گلستان ادامه داد: این هیات یک تیم نجات کوهستان دارد که بلافاصله با اطلاع از موقعیت افراد گرفتار برای کمک خود را به موقعیت اعلامی می‌رسانند.

بام گلستان - قله گاو کشان
بام گلستان – قله گاو کشان

فلاحی افزود: همچنین این هیات برای بهبود دسترسی کوهنوردان به امکانات بهداشتی با همراهی خیران و اهالی روستا ۲ چشمه سرویس بهداشتی در منطقه «سنگ بن» ابتدای مسیر روستای شاهکوه به سمت قله گاوکشان ساخته است.

وی بیان کرد: بر اساس گزارشات دریافتی در مناطق سخت گذر ارتفاعات دیگر استان گلستان مانند شیرآباد و قله میران رامیان که امکان بروز حادثه وجود دارد هم با هماهنگی محیط زیست، منابع طبیعی و فدراسیون، ایمن‌سازی مسیر و نصب تابلو هشدار در برنامه قرار دارد.

وی از پیش بینی سه برنامه مسابقات سنگ‌نوردی، اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی بر فراز مرتفع‌ترین قلل و همایش کوهنوردی به مناسبت گرامیداشت دهه فجر خبر داد و گفت: مسابقه سنگ‌نوردی قهرمانی استعدادهای استان گلستان در رده سنی نونهالان و نوجوانان، با حضور ۴۸ ورزشکار دختر و پسر ۶ تا ۱۴ سال ۶ بهمن در سالن شهید نقی پناهی گنبدکاووس برگزار شد.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی گلستان ادامه داد: همچنین پویش سنگ‌نوردی برای اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز مرتفع ترین قلل استان روزهای ۱۳ و ۲۰ بهمن و همایش منطقه‌ای کوهنوردان شرق و غرب گلستان ۲۰ بهمن در رامیان و کردکوی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، گاوکشان، یزدکی، هفتچیلا، چلچلی، تلنبار، قلعه موران، بوقوتو و کفناچی از جمله ارتفاعات گلستان و دیواره‌های سنگنوردی طبیعی آفتاب روستای زیارت و دیواره دهه باغ شاه توسکستان گرگان، انجیر چشمه رامیان، قلعه ماران رامیان و شیرین‌آباد علی‌آبادکتول از دلایل علاقه و رغبت علاقمندان به صعود در این استان است.

ثبت و فعالیت ۴۳ باشگاه کوهنوردی در گلستان، برگزاری آموزش‌های تخصصی، حضور استعدادها در تیم ملی، برگزاری مراسمات و مسابقات متعدد در ایام مختلف و جذب منابع و منابع باعث صعود به رتبه دوازهم رشته کوهنوری در کشور شده است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *