شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
محمد جواد ساوری - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان

برخی دستگاه‌ها چوب لای چرخ گردشگری گلستان می‌گذارند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: سه دستگاه همواره در پاسخ به استعلام سرمایه‌گذاران کارشکنی می‌کنند و در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری با این چالش روبه‌رو هستیم.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ محمدجواد ساوری صبح امروز در گروه خبری فجر استان گلستان اظهار کرد: از زمان استان شدن گردشگری آشوراده آرزوی دست نیافتنی تبدیل شده بود و گره آن در دولت سیزدهم باز شد، برای اجرای این پروژه با ممانعت‌هایی روبه‌رو بودیم و تقریبا چهار ماه استاندار گلستان در این زمینه تلاش کرد و با مدیران مرتبط در سطح ملی جلسات متعددی برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ادامه داد: به عنوان شهروند گلستانی اجازه نداشته باشم مصالح برای ترمیم و مرمت بنای خود ببرم جای درد است، به دلیل ظلمی که به بنای تاریخی آشوراده شده شاکی هستم و از آنجایی که بنای تاریخی ما در این منطقه تخریب شده شاکی هستم و باید دستگاه‌های مربوطه و مدیران وقت پاسخگو باشند.

ساوری افزود: مدیری که منع کرده و مدیری که نسبت به آن بی‌اعتنا بوده باید پاسخگو باشند ولی به برکت انقلاب این مباحث اتفاق افتاده است، قبل از انقلاب استان‌های شمالی فعلی هدف گردشگری نبودند و پس از آن که گلستان جدا شد به دلیل منع‌ها نتوانست هدف گردشگری شود.

وی گفت: باید مطالبه‌گری درستی اتفاق بیفتد و اگر مدیری ناتوان است باید خود مسئولیت را رها کند، سرمایه‌گذار برای گلستان جذب می‌کنیم ولی از ۲۰ دستگاهی که باید استعلام‌ها را پاسخ بدهند دو تا سه دستگاه همواره چالش دارند، سرمایه‌گذاری داریم که سال سال است پیگیر کارش است و دستگاهی چوب لای چرخ این سرمایه‌گذار می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان خاطرنشان کرد: سه دستگاه در این زمینه با مردم همکاری نمی‌کنند و اسامی این دستگاه‌ها را حتما اعلام خواهیم کرد، استاندار در جلسه‌ای یک سال گذشته استاندار دستوری داده ولی هنوز پس از گذشته این مدت کار آن انجام نشده و در سیجوال باز دوباره استاندار در این خصوص دستور داده است.

ساوری بیان کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری با این چالش روبه‌رو هستیم و این دستگاه‌ها را قطعا به دستگاه قضائی استان معرفی خواهیم کرد.

وی افزود: ۲۲ پروژه به مناسبت ایام دهه فجر با اعتبار یک‌هزار و ۱۰۳ میلیارد ریال پروژه را خواهیم داشت که هشت مورد آن کلنگ زنی است.

 

منبع: پایگاه تحلیلی گلستان ما

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *