شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
راهنمای سفر به قشم از گرگان

راهنمای سفر به قشم از گرگان

با تورهای که از گرگان به سمت جزیره قشم برگزار می شود می توانید به یکی از زیباترین جزیره های ایران سفر کنید. قشم سرشار از جاهای دیدنی است که از سفر کردن به آن سیر نمی شوید و اگر یک بار تور قشم را امتحان کرده باشید، محال است به همین راحتی ها از آن دست بکشید.

آشنایی با جزیره قشم

جزیره قشم که به عنوان بزرگترین جزیره ایران شناخته می شود، دارای طبیعتی منحصر به فرد و سواحل زیبای شنی، صخره ای و مرجانی است. سوغات و صنایع دستی محلی جزیره قشم از جمله مواردی است که این تور را برای گردشگران جذاب و متفاوت می کند. همچنین وجود مردمی خون گرم و مهمان نواز که با لهجه بندری صحبت می کنند، برای توریست ها و گردشگران دلنشین است.

 

بازدید مناطق گردشگری با تور قشم

موقعیت جغرافیایی جزیره قشم به گونه ای است که در موقعیت حساس و راهبردی تنگه هرمز قرار گرفته و همین امر سبب مهم بودن این جزیره می شود. همچنین وسعت جزیره قشم 1491 کیلومتر بوده که به عنوان بزرگترین جزیره مستقل جهان شناخته شده است، اگر بخواهیم به مناطق گردشگری آن اشاره کنیم، ابتدا لازم است بدانید که لقب جزیره عجایب هفتگانه متعلق به همین جزیره بوده که می توانید با تور قشم آن عجایب را از نزدیک ببنید. از جمله عجایب هفتگانه می توان به دره ستارگان اشاره نمود که افراد محلی معتقدند، دره ستارگان، دره ارواح بوده وصداهایی که از آن به گوش می رسد، به سبب وجود روح های سرگردانی است که به آنجا می آیند.

از دیگر جذابیت و شگفتی های تور قشم می توان به سواحل بی نظیر آن اشاره کرد، سواحلی همچون ساحل نقره ای که علت درخشش شن و ماسه های آن در شب برای افراد جای سوال را باقی می گذارد. همچنین می توان به جزیره هنگام، جزیره هرمز، لافت، جنگل حرا، ژئوپارک قشم، غار نمک، تنگه چاهکوه، دشت بوخو، سد گوران و … به عنوان مناطق گردشگری جزیره قشم اشاره کرد.

 

روش های سفر به قشم

برای سفر به قشم روش های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید به جزیره قشم بروید. این روش ها عبارتند از:

 

سفر به قشم با هواپیما

باتوجه داشته باشید که گرگان در حال حاضر مسیر پروازی مستقیم به قشم ندارد و ابتدا باید پرواز تهران را انتخاب نماید که این هزینه سفرتان را دوچندان بالا میبرد.

سفر به قشم با قطار

رایج ترین نوع سفر به قشم از گرگان سفرهای ریلی هستن که بدلیل طولانی بودن مسیر معمولا تا تهران را سواری یا اتوبوس و همچنان قطار می توانید انتخاب کنید و سپس با قطار تهران-بندرعباس به شهر بندرعباس بروید و از آنجا به اسکله رفته و با شناگرها یا لنج ها به جزیره قشم منتقل شوید. مدت زمان سفر به قشم با قطار از تهران تا بندر عباس 18 تا 20 ساعت است، شاید به نظر این زمان زیاد باشد ولی انتخاب قطار VIP می تواند از خستگی مسیر بکاهد و موجب شود از مسیرتان لذت ببرید. توقف قطارها در 15 ایستگاه نیز صورت می گیرد.

سفر به قشم با اتوبوس

سفر با اتوبوس به جزیره قشم حدود 16 تا 18 ساعت زمان می برد و مانند سفر با قطار ابتدا به شهر بندرعباس می روید و از آنجا با استفاده از لنج ها به جزیره قشم خواهید رسید. بدلیل پر هزینه بودن و خستگی مسیر برای گردشگران این مکان برای مسافران گلستانی بندرت اتفاق می افتد.

سفر به قشم با خودرو شخصی

به دلیل طولانی بودن مسیر و هزینه بنزین این روش را پیشنهاد نمی کنم ولی اگر علاقه مند هستید، سعی کنید مجهز بروید و چندین فرد برای جایگزینی راننده همراهتان داشته باشید، در این مسیر نیز ابتدا لازم است به شهر بندر عباس بروید سپس با استفاده از لنج به بندر لافت منتقل شوید. هزینه انتقال خودرو چیزی برابر 100000 تومان بوده که در اثر نوسان قیمت امکان افزایش آن نیز وجود دارد.

 

راهنمای سفر به قشم از گرگان
راهنمای سفر به قشم از گرگان

آب و هوای جزیره قشم

جزیره قشم دارای آب و هوایی گرم و مرطوب است و همین امر امکان شنا و آب تنی را برای افراد فراهم می کند. اگر قصد آب تنی و شنا در دریا را دارید، در فصل بهار تا اواخر مهر ماه می توانید به این جزیره بروید و از آب دریا برای شنا استفاده کنید. فصل پاییز و زمستان هوا برای گشت و گذار مناسب بوده و به درد شنا کردن در آب دریا نمی خورد چراکه آب دریا سرد می شود ولی هوا برای گشت و گذار بسیار مطلوب است.

 

معروف ترین مراکز خرید قشم

اگر به دنبال سوغاتی معروف قشم هستید، می توانید ادویه های معطر، نان محلی و کیک هلر تهیه کنید. همچنین صنایع دستی این جزیره از دیگر سوغاتی های ناب به حساب می آید که به صورت صنایع حصیری، لباس های رودوزی شده، انواع گلیم و کارهای دستی وجود دارد و توسط خود مردمان ساکن جزیره قشم تهیه می شود. با تور قشم می توانید از تمام مراکز خرید دیدن کرده و سوغاتی های جذابی را بخرید.

 

نکات مهم درباره سفر با تور قشم

نکاتی در رابطه با تور قشم وجود دارد که توجه به آنها برای هر فردی لازم است، این نکات عبارتند از:

اقامتگاه های زیادی در جزیره قشم وجود دارد ولی حواستان باشد، معروف بودن یک اقامتگاه منوط بر خدمات خوب او نیست و قبل از سفر حتما تحقیق کنید. البته با تهیه تور قشم می توانید مطمئن باشید که هتل و اقامتگاهی عالی با خدمات و کیفیت بی نظیر برای شما در نظر گرفته خواهد شد، بهترین زمان سفر به قشم با توجه به هدف شما از این سفر متفاوت خواهد بود. اگر به قصد خرید می روید، تمام طول سال بهترین زمان سفر با تور قشم است ولی اگر به قصد آب تنی و شنا می روید، در فصل بهار و تابستان بروید که آب دریا گرم باشد.

وسایل حمل و نقل در جزیره قشم شامل اتوبوس و تاکسی است. استفاده از اتوبوس مقرون به صرفه تر بوده ولی لازم است تا ایستگاه اتوبوس پیاده بروید. استفاده از تاکسی راحتی دیگری دارد که با توجه به شرایطتتان می توانید از یکی استفاده کنید. جزیره قشم از جمله شهر های تمیز بوده پس در طول سفر حواستان باشد که در ساحل یا هر نقطه ای از جزیره، زباله نریزید و در حفظ پاکیزگی آن تلاش کنید.

 

سخن آخر

با تور قشم می توانید به مناطق گردشگری بی نظیری بروید و از جاذبه های هفتگانه لذت ببرید. خرید و تفریح نیز دو جزء جدا نشدنی به حساب می آیند پس تا فرصت را از دست نداده اید، برای رزرو تور قشم اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *