شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
جزیره آشوراده

کمک هدفمند دولت سیزدهم برای رونق گردشگری گلستان

چند اثر ثبت جهانی، صدها بنای متعلق به ادوار گوناگون تاریخی و جاذبه‌های متنوع طبیعی، بخشی از ظرفیت گردشگری گلستان به شمار می‌رود اما نبود زیرساخت کافی برای اسکان و جذب مسافر، این فرصت را به مشکلی برای توسعه استان تبدیل کرده است که ورود هدفمند دولت به این بخش، امید به حل مشکلات گردشگری گلستان را تا حد زیادی افزایش داد.

یکی از روش‌های حل مشکل کمبود زیرساخت‌های گردشگری گلستان، فراهم کردن زمینه ورود سرمایه‌ بخش خصوصی است که تاکید رییس جمهور دولت سیزدهم در توجه به ظرفیت مغفول گردشگری این استان، زمینه تسهیل‌‎گری ورود سرمایه‌گذاران برای ایجاد زیرساخت و رونق آن توسط دستگاه‌های مجریه و قضاییه را فراهم کرد.

پیگیری مسوولان ارشد گلستان برای تقویت گردشگری استان و توجه ویژه مسوولان دستگاه قضایی برای بازکردن گِره‌های گردشگری سبب شد بسته‌های سرمایه‌گذاری توسط دستگاه مربوطه آماده ارایه به سرمایه‌گذاران علاقمند شود.

دعوت از ۲۰ سرمایه‌گذار بخش گردشگری برای حضور در گرگان و بازدید از طرح‌های گردشگری نیمه تمام مانند یک هتل با زیربنای ۱۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع و هتل هفت طبقه دیگر با ۴۳ هزار متر مربع زیربنا در ۱۷ طبقه و زمین محل ایجاد تله کابین ناهارخوران در هفته گذشته سرآغاز استقبال سرمایه‌گذاران از ظرفیت گردشگری گلستان به عنوان اولویت توسعه اقتصادی استان بود که مورد توجه فعالان این بخش قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: ۱۵۰ بسته سرمایه‌گذاری برای ایجاد زیرساخت گردشگری در این استان آماده ارایه به متقاضیان علاقمند شده که مجوز ۶۰ بسته آن به صورت «بی نام» با حمایت استاندار و مسوولان دستگاه‌های مرتبط صادر شده است.

محمدجواد ساوری افزود: ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری در بخش رونق گردشگری گلستان فرصتی است تا ظرفیت کمتر شناخته شده گردشگری استان آماده ورود گردشگران شود.

وی ادامه داد: فرش قرمز زیر پای سرمایه‌گذاران گردشگری گلستان پهن شده و وظیفه داریم زمینه ایجاد انگیزه در آنان برای گره گشایی از مشکلت زیرساختی این بخش را فراهم کنیم.

رییس کل دادگستری گلستان نیز در دیدار با جمعی از اعضای باشگاه سرمایه گذاری صنعت و سلامت ایران گفت: دادگستری این استان ستاد اقتصاد مقاومتی را در حمایت از سرمایه‌گذاران فعال دارد و از این قشر در توسعه استان حمایت می‌کند.

حیدر آسیابی افزود: با شرایطی که در ۱.۵ سال اخیر در حوزه حمایت از سرمایه‌گذاران و تولید توسط دادگستری گلستان فراهم شده است، سرمایه‌گذاران از حضور در این استان پشیمان نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: دادگستری گلستان برای ایجاد امنیت در سرمایه‌گذاری حتی در حوزه صدور مجوز توسط دستگاه‌ها از سرمایه‌گذاران حمایت خواهد کرد.

وی در خصوص استفاده از ظرفیت گردشگری گلستان برای توسعه، گفت: این استان ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری دارد ولی سرمایه‌گذاری در این زمینه مغفول مانده است.

آسیابی ادامه داد: گردشگری گلستان یک ظرفیت برای توسعه استان محسوب می‌شود و باید با ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز به مقصد گردشگری تبدیل شود.

پیشتر«علی محمد زنگانه» استاندار گلستان لایروبی خلیج گرگان را یکی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم در توجه به اجرای طرح طبیعت گردشگری و طبیعت‌گردی «آشوراده» برشمرد و گفته است: پیشبرد طرح طبیعت‌گردی آشوراده منطبق با معیارهای محیط‌زیستی با توجه به توافق اولیه تمامی اعضای کمیته ملی طبیعت‌گردی کشور، گامی مطمئن در حوزه رونق گردشگری استان است.

تاییدیه نهایی کمیته ملی طبیعت گردی کشور بر اجرای طرح مزبور، راه را برای دستگاه‌های مرتبط در ایجاد زیرساخت‌ها و استفاده از این ظرفیت منحصر به فرد برای رونق گردشگری استان فراهم می‌کند.

گلستان یکی از استان‌های شمالی است که در کنار دریای خزر، کشور ترکمنستان، استان های خراسان شمالی، سمنان و دامنه‌های شرقی البرز و مازندران واقع شده و در ایام سال حدود ۲۰ میلیون نفر اعم گردشگر و زائر امام هشتم (ع)، این استان را برای گذر انتخاب می‌کنند.

تاکنون بیش از هزار و ۵۰۰ اثر منقول، غیر منقول و طبیعی در گلستان شناسایی شد که هزار مورد از این آثار به ثبت ملی و ۶ اثر هم به ثبت جهانی رسیده که این آثار شامل ۸۲۰ اثر غیرمنقول (۱۶۱ بنا و ۶۵۹ محوطه باستانی)، ۱۰۱ اثر ناملموس، ۴۱ اثر طبیعی و ۴۴ اثر منقول است.

گنبدقابوس به عنوان بلندترین بنای آجری دنیا، جنگل‌های هیرکانی، راه آهن ایران ایستگاه‌های بندرترکمن و بندرگز، سوزن دوزی ترکمن، دوتار و کمانچه به ثبت جهانی رسیده است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *