شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
دستگیری ۳ حفار غیرمجا

دستگیری ۲ حفار غیرمجاز در ارتفاعات کردکوی

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از دستگیری دو حفار غیرمجاز در ارتفاعات کوهستانی  شهرستان کردکوی با همکاری پلیس آگاهی و یگان حفاظت محیط‌زیست این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سرهنگ سید فرامرز میر اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های دوستداران میراث‌فرهنگی مبنی بر فعالیت مشکوک حفاران غیرمجاز در یکی از مناطق تاریخی ارتفاعات کوهستانی شهرستان کردکوی، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی گلستان افزود: پس از بررسی‌های میدانی و پایش منطقه، مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست و یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با هماهنگی پلیس آگاهی کردکوی به محل اعزام و پس از انجام عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری دو حفار غیرمجاز شدند.
با بابیان این‌که حفاران با تصور دست‌یابی به اشیای تاریخی اقدام به حفاری غیرمجاز کرده بودند، افزود: از این دو فرد متخلف، یک قبضه سلاح شکاری، یک دستگاه ردیاب دستی و ادوات حفاری غیرمجاز کشف و ضبط شد.
سرهنگ میر ضمن تقدیر از همکاری یگان حفاظت محیط‌زیست استان و پلیس آگاهی در خصوص دستگیری این متخلفان، یادآور شد: در راستای اجرای اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع جرم علیه آثار فرهنگی و تاریخی و برخورد جدی و قانونی با غارتگران و متجاوزان و تهدیدکنندگان میراث‌فرهنگی در مناطق محیط زیستی و همکاری در تأمین امنیت عرصه‌ها و محوطه‌های باستانی و زیست‌محیطی، تفاهم‌نامه مشترکی بین یگان حفاظت دو اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و حفاظت محیط‌زیست استان منعقدشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *