شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
سید علی مهاجر - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان

حفظ آثار تاریخی و فرهنگی نیازمند فرهنگ‌سازی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان در نشست صمیمی با مدیرکل، معاونان و مدیران ستادی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: حفظ، احیا و مرمت آثار تاریخی- فرهنگی سطح استان نیازمند فرهنگ‌سازی است و باید باهمت و تلاش مضاعف از ظرفیت‌های مختلف برای فرهنگ‌سازی در این بخش استفاده کنیم.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، سید علی مهاجر امروز دوشنبه 8 خردادماه 1402 با همراهی علیرضا طاقتی مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری، هادی احمدی مدیركل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری، محمد تقی محمدی مدیرکل پدافند غیرعامل استان، ابراهیم اسلانی مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری، فرهاد سمیعی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان، رضا انتصاری دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و رئیس گروه هیات اندیشه‌ورز استانداری در نشست صمیمی با محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و معاونان و مدیران ستادی این اداره‌کل، با تأکید بر این‌که مواریث فرهنگی و تاریخی پیشینه، فرهنگ و هویت ماست که همیشه به آن افتخار می‌کنیم، گفت: حفظ، احیا و انتقال این آثار ارزشمند و فاخر تاریخی استان به آیندگان جزو وظایف و تکالیف ماست.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: حفظ، احیا و مرمت آثار تاریخی- فرهنگی سطح استان همچون شهر تاریخی استرآباد نیازمند فرهنگ‌سازی است. متأسفانه در این حوزه ضعیف عمل کرده‌ایم و باید باهمت و تلاش مضاعف از ظرفیت‌های مختلف برای فرهنگ‌سازی در این بخش استفاده کنیم.
وی بیان کرد: باید از ظرفیت سمن و تشکل‌های مردم‌نهاد به‌ویژه در حوزه میراث‌فرهنگی بهره برد.
مهاجر در ادامه گفت: شاهد اتفاقات بسیار خوب و ارزنده‌ای در حوزه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هستیم و یکی از ارزشمندترین اقدامات برگزاری شایسته جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام بود.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: باید به سمت جوان‌گرایی در حوزه‌های مدیریتی پیش رویم. مطمعنا نیاز است تا در حوزه‌های مختلف مدیریتی به جوانان بها و انگیزه داد تا بتوان نیاز آینده کشور در حوزه‌های مدیریتی را برطرف کرد و در کنار جوانان نیز از ظرفیت مشاوره پیشکسوتان و مدیران با سوابق بالا بهره برد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان تصریح کرد: همه ما وظیفه‌داریم در حوزه‌های مدیریتی که به جوانان واگذارشده کمک کنیم و در این راه تسهیلگر باشیم و نه سنگ‌انداز.

تأمین اعتبار ۱۱ طرح گردشگری از منابع ملی در سال گذشته/ شهر تاریخی استرآباد تنها بازمانده شهرهای دارای معماری ایرانی-اسلامی در شمال کشور
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان نیز در این نشست گفت: برگزاری جشنواره فاخر اقوام ایران‌زمین یکی از مهم‌ترین اقدامات فرهنگی در استان و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بود.
محمدجواد ساوری یادآور شد: سال گذشته در حوزه صادرات محصولات صنایع‌دستی شاهد رشد بسیار خوبی بودیم.
وی بیان کرد: آثار تاریخی بسیار ارزشمند و فاخری در سطح استان داریم که نیاز است در راستای حفظ و حراست از این آثار اقدامات مؤثری انجام دهیم.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با اشاره به این‌که این استان با ثبت بیش از هزار اثر تاریخی در فهرست آثار ملی، جزو استان‌های پیشرو است، بیان کرد: در حوزه حفظ و حراست از آثار تاریخی استان، در سطح کشور رتبه اول را داریم.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۶۰ بسته سرمایه‌گذاری و ۲۰ منطقه نمونه گردشگری قابل‌واگذاری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی، تدوین و مهیا شد.
ساوری یادآور شد: در سال گذشته حدود ۱۱ طرح با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار موردنیاز در حوزه گردشگری از منابع ملی تأمین اعتبار شد.
وی تصریح کرد: شهر تاریخی استرآباد (گرگان) تنها بازمانده شهرهای دارای معماری ایرانی-اسلامی در شمال کشور است که اگر همکاری و تعامل سایر دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه دستگاه‌های متولی در این بخش نباشد در آینده نه‌چندان دور دیگر شاهد این بافت ارزشمند نخواهیم بود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در ادامه گفت: ایجاد و راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در شهر تاریخی استرآباد (گرگان) یکی از نیازهای این محدوده ارزشمند تاریخی است که باید هر چه زودتر راه‌اندازی شود.
وی اضافه کرد: دفاتر تسهیل‌گری می‌تواند بازوی کمکی برای حفظ، حراست و احیا شهر تاریخی استرآباد باشد.
در این نشست صمیمی مدیران کل معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان و معاونان و مدیران ستادی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌ها، مشکلات و دغدغه‌های حوزه مدیریتی خود را بیان کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *