شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
هیس! دهیارها مطالبه گری نکنند

هیس! دهیارها مطالبه گری نکنند

به دنبال انتشار ویدئوهای مطالبات مسئولان محلی دو روستای «جعفر آباد» و «فارسیان» مسئولان میراث فرهنگی گلستان رویکرد فرار به جلو را در پیش گرفتند و این افراد را زیاده خواه و بی انصاف خواندند.

نویاب؛ هنگامه خاندوزی، فعال حوزه رسانه در گلستان: روستاها نقش مهمی در اقتصاد، فرهنگ و حرکت‌های تمدنی جامعه دارند، روستاها پس از انقلاب اسلامی جایگاه مهمی در نظام اجرایی و برنامه دولت‌ها داشته و در دولت سیزدهم هم با تأکید رئیس جمهور توجه ویژه‌تری به این موضوع شد. اگر بخواهیم کیفیت زندگی در روستا و رضایتمندی مردم را افزایش دهیم و مهاجرت معکوس را تقویت کنیم باید روستاها را جدی بگیریم که این مهم جزو برنامه‌های اصلی دولت است. در روستا عمق حضور مردم آشکار است و می توان روی آن سرمایه گذاری کرد، تصدی‌گری دولت یک خطای راهبردی است که متاسفانه در سنوات قبل بارها اتفاق افتاده است. شوراهای روستاها، بخش‌ها و دهیاران حلقه میانی بین دولت و مردم هستند و نقش کلیدی در امر مردمی‌سازی دارند. اگر بخواهیم جایگاه روستا و روستاییان را ارتقا دهیم و کیفیت زندگی را بهبود ببخشیم باید کارهایی بیش از گذشته انجام دهیم.

 

هجمه رسانه ای علیه دهیاران

بعد از انتشار ویدئوهای میزگرد بررسی «چالش های روستاهای هدف گردشگری گلستان» در گروه رسانه ای نویاب هجمه رسانه ای برعلیه دهیار و رئیس شورای روستای «جعفر آباد» و «فارسیان» در فضای مجازی شکل گرفت و با تعابیری مانند بی انصاف، نالایق و زیاده خواه از از این شوراها و دهیاران یاد شد و به این افراد برچسب زیرسوال بردن خدمات دولت شهید رئیسی و با توجه به همزمانی انتخابات سیاسی بودن را چسباندند و مباحث مطرح شده را زیر سوال بردند، این در حالی است که این میزگرد کاملا اقتصادی و پیش از انتخابات برگزار شده بود.
این هجمه رسانه ای علیه این دهیاری ها برای ما جای تعجب داشت. اینکه یک دهیاری خواهان افزایش بودجه دهیاری به عنوان یک روستای هدف گردشگری شده انتظار خیلی زیادی نیست و یا اینکه رئیس شورای روستای فارسیان ادعا می کند ماسوله گلستان با همه قابلیت ها ناموفق در جذب گردشگر بوده و از مسئولان گله مند است این نیز حرفی کاملا درست و منطقی است. روستایی که بعنوان دومین هدف گردشگری استان شناخته شده اما در جذب گردشگر صفر بوده پس آقایان مسئول گردشگری باید بپذیرید که شما ضعف داشتید و با فرار رو به جلو نمی توانید این ضعف خود را پنهان کنید.

 

مطالبه دردناک دهیاران برای مسئولان میراث فرهنگی گلستان

اینکه به جای اینکه پاسخگوی ضعف ها و مشکلات باشید در یک هجمه رسانه ای و سیاسی کردن ماجرا درصدد پوشاندن ضعف های خود هستید، برای مخاطبان جای تعجب داشت.
از مسئولان میراث فرهنگی می پرسم مطالبه دهیاران برای اینکه روستایشان به ماسوله و ابیانه و …تبدیل شود برای شما دردناک است؟ به جای اینکه دغدغه این افراد را تحسین کنید دست به تهدید و تخریب آنان می زنید؟
دولت شهید رئیسی و خدمات ایشان برای ما قابل احترام است و اگر هم نقدی شده نسبت به عملکرد ضعیف مسئولان استانی است، بعد از جوابیه و واکنش هایی که در فضای مجازی نسبت به این موضوعات مطرح شد به این نتیجه رسیدیم که ضعف اصلی و ریشه همه مشکلات در گلستان عینک سیاسی است که مسئولان قبل از برخورد با هر موضوعی آن را روی چشمان خود می گذارند. البته که این سیاست معنا نمی شود بلکه نوعی سیاست زدگی به حساب می آید. همه ما با هر تفکر و اندیشه ای به دنبال آبادانی ایران عزیزمان هستیم و به فرموده امام و رهبری مسئولان در نظام جمهوری اسلامی تنها خدمتگزار مردم هستند و به عنوان یک خدمتگزار مردم نباید نسبت به گله مندی های نمایندگان مردم یک روستا اینطور جبهه گرفت و مردم را عامل همه عقب ماندگی روستا دانست.

 

کتمان واقیعت توسط مسئولان میراث فرهنگی گلستان

پس شما برای چه به منصب مسئولیت تکیه زده اید؟ اگر قرار بود مردم خودشان برای پیشرفت تلاش کنند دیگر نیازی به شما نبود. فارسیان یک روستای هدف گردشگری با قابلیت ملی و حتی جهانی است و اینکه شورای روستا موفق به جذب گردشگر نبوده، شما اجازه دادید در این روستا هر اتفاقی بیفتد و سرمایه های ملی ما به فنا رود؟
آقایان به جای اینکه ضعف خود را زیر عملکرد شهید جمهور پنهان کنند به دنبال رفع مشکلات و راهکارهای اساسی برای حل مشکلات مردم باشند. خداوند برای گلستان از همه نعمت های طبیعی سنگ تمام گذاشته اما متاسفانه تا زمانی مسئولان استان با سیاست زدگی به دنبال تبرئه ضعف های خود هستند نمی توان امیدوار بود که گلستان یک استان هدف گردشگری باشد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *