شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911

تاثیر تبلیغات بر صنعت گردشگری

گردشگری برای هر کشوری از اهمیت زیادی برخوردار است. برای همین است که گردشگری یک صنعت شناخته شده است.گردشگری کمک زیادی به افزایش درآمد و اقتصاد آن منطقه می‌کند و این یعنی اشتغال زایی برای آن کشور. برای کشورهای دارای جاذبه های جهانگردی غنی، نظیر ایران می توان از این صنعت برای کسب درآمد ارزی بهره زیادی برد.

نقش تبلیغات در صنعت گردشگری:

امروزه اهمیت و نقش موثر تبلیغات در هر حرفه و شغلی،مهم است و باید از تبلیغات به عنوان یکی از مهم ترین مولفه های موفقیت در زندگی افراد دانست و ابزاری استکه شاخه های علمی،اجتماعی،فرهنگیو ارتباطی هر شغلی را به دقت مورد مطالعه قرار میدهد. مسلما در گردشگری هم تاثیرزیادی در جذب توریست یا همان گردشگر دارد. اگر این ابزار تبلیغاتی با نگاهی علمی ،هنری ،کارشناسانه تر و تخصصی مورد استفاده قرار گیرد، میتواند موفقیت و اهداف مستمری را به دنبال داشته باشدتبلیغات در صنعت گردشگری باعث آشنا شدن فرد گردشگر و بازدید کننده قبل از سفر به آن منطقه می شود. شاید هم هرگز به آن منطقه  سفر نکند، اما اطلاعات لازم راکسب می‌کند.اما اینکه ما به چه روشی تبلیغ کنیم تا موفق شویم بستگی به خود ما دارد تبلیغات در دنیای گردشگری هم بی اثر نبوده و به صورت مثبت اثر گذار بوده اما در اینجا به بررسی نقش تبلیغات اینترنتی در دنیای صنعت گردشگری میپردازیم .

– وقتی کاربر و یا مشتری تبلیغ ما را میبیند و از طریق تبلیغات ما به آن منطقه سفر میکند میتوانیم بعد از اینکه از آن سفر برگشت در مدت خدمات ارائه شده سئوال کرد همچنین در مورد اینکه از کدام قسمت و به چه دلیل ناراضی بودند و کدام قسمت نقص وجود داشت تا در صدد رفع آن نواقص باشیم.

– وقتی کاربر تبلیغات ما را میبیند کنجکاو شده و در مورد آن در رسانه های دیگر تحقیق خواهد کرد اگر در تبلیغات خود صداقت داشته و اغراق نکرده باشیم در آن صورت است که کاربر به ما اعتماد خواهد کرد و دوباره از تبلیغات ما استفاده خواهد

چرا تبلیغ کنیم؟

معمولا افرادی که به تفریح میروند خوششان می آید که از مکان های خاصی ،یا از فضاهای طبیعی و یا از مکان هایی تاریخی و همچنین  از فضاهای کوهستانی و امثال آن بازدید کنند ولی همه ما از وجود چنین مکان هایی اطلاع نداریم در اینجاست که تبلیغات اینترنتی به کمک ما می آید و ما را از وجود چنین مکان های باارزش آگاه میکند

در هنگام تبلیغ اینترنتی سعی کنید تبلیغاتی که برای یک منطقه و یا آن دسته در نظر میگیرید متناسب با نیاز ها و آداب و رسوم و فرهنگ آن جامعه باشد در غیر این صورت پاسخ دهی نخواهد داشت.

 

چرا تبلیغات در صنعت گردشگری بسیار حساس و مهم است؟!

یک گردشگر و یا بازدید کننده ممکن است سفر را در تعطیلاتی که پیش رو دارد برنامه ریزی کند، پس تمامی انتظاراتش را از روی تبلیغاتی که در اختیار دارد، برنامه ریزی می کند.

یک تبلیغ نادرست و غلط می‌تواند ضرر غیر قابل جبران به صنعت گردشگری آن منطقه وارد کند. درست است که تبلیغات هیچ تضمینی برای پیشرفت و موفقیت در گردشگری نیست اما مطمئناً شانس موفقیت را افزایش می‌دهد.

اصلی ترین مسئله در تبلیغات گردشگری اطلاع‌رسانی است. این اطلاعات می‌تواند شامل همه چیزهایی باشد که یک گردشگر باید از آن بداند، چه جغرافیایی، آب و هوا، فرهنگی، نوع پوشش و …

تبلیغات باید نقش خود را به بهترین شکل ایفا کند تا بتواند گردشگر را ترغیب کند تا از آنجا دیدن کند و البته باید به گردشگران کمک کند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن از امکانات آن مکان مثل هتل‌ها خدمات و غیره استفاده کنند         .

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *