شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
تور غیرمجاز

برخورد قاطعانه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان با تورهای غیرمجاز

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: در راستای صیانت از حقوق شهروندان و فعالان مجاز حوزه گردشگری استان، فاز سوم شناسایی و ساماندهی تورهای غیرمجاز و رانندگان خدمات دهنده به این نوع از تورها با همکاری دستگاه‌های نظارتی و امنیتی آغاز شد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان، یاسر قندهاری امروز جمعه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با اعلام این خبر گفت: صبح روز پنجشنبه با دستور معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان و هماهنگی معاونت گردشگری استان با همکاری نیروی انتظامی و پلیس راهور شهرستان گرگان، یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان و اداره میراث فرهنگی شهرستان گرگان، نظارت و بازرسی تورهای برنامه‌ریزی شده از شهر گرگان انجام شد.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان خاطرنشان کرد: در این بازرسی، گروه غیر مجاز «چیتا» که علی‌رغم تذکر و اخطار های داده شده اقدام به برگزاری تورهای خلاف موازین اخلاقی و عرفی می‌کرد شناسایی و متوقف شد.

 

او اضافه کرد: در این توقیف، وجه دریافتی از مسافران عودت داده شد و سرپرست گروه به مراجع ذیصلاح معرفی شد؛ همچنین به خودروهای خدمات دهنده به این تور نیز تذکر و اخطارهای لازم مبنی بر عدم ارائه خدمات به تورهای فاقد مجوز، داده شد.

 

قندهاری تاکید کرد: تورهای گردشگری مجاز صرفا از طریق سامانه ثبت گشت و توسط دفاتر خدمات مسافرتی به‌عنوان برگزار کننده تور گردشگری پس از عقد قرارداد با مسافر برگزار می شود که راهنمای گردشگری کارت دار از ابتدا تا انتهای تور همراه گردشگران است و در طول سفر تمامی مسافران تحت پوشش بیمه حوادث و مسئولیت مدنی قرار می‌گیرند و مسافران در صورت بروز مشکل می توانند شکایت خود را از طریق معاونت گردشگری و یا شماره تلفن 01732224581 پیگیری کنند.

 

او گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان از تمامی هم استانی ها و شهروندان گرامی تقاضا دارد به منظور حفظ و صیانت از حقوق خود حتما برای برنامه های گردشگری خود از تورهای مجاز که توسط دفاتر خدمات مسافرتی برگزار می شوند استفاده کنند و فعالیت هرگونه تور غیر مجاز که توسط عده ای از افراد سودجو برگزار می شود را به این اداره کل اعلام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *