شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
اسب ترکمن

«اسب ترکمن»نمونه موفق همکاری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی ایران با جهاد دانشگاهی گلستان

مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و جهاددانشگاهی استان گلستان با هدف ایجاد هم‌افزایی به منظور استفاده از فرصت‌ها و توانمندی‌های طرفین در راستای توسعه دانش فنی در زمینه فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه برای رفع نیازهای کشور با امضای تفاهم‌نامه‌ای مشترک زمینه بهره‌مندی به ارتقاء سطح همکاری بین واحدی در حوزه‌های مختلف پژوهشی، آموزشی، خدمات تخصصی و اشتغال تاکید کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، در جلسه عقد تفاهم نامه که با حضور دکتر سید ضیاء نصرتی مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و مسئولان دو مجموعه برگزار شد، دکتر نصرتی از همکاری و همراهی علمی و مشاوره ای مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در زمینه ذخایر ژنتیکی و زیستی استان بویژه اسب ترکمن که در یک سال اخیر با جهاددانشگاهی واحد استان گلستان داشت، تشکر نموده، و این همکاری را نمونه ای موفق از همکاری بین واحدهای جهاددانشگاهی دانسته و ترویج این فرهنگ همکاری را خواستار شد و بر استفاده از ظرفیت های طرفین در رفع مشکلات کشور و همچنین اولویت های استان گلستان تاکید کرد.

در ادامه، ابراهیم شهبازی رییس جهاددانشگاهی واحد استان گلستان، به سابقه فعالیت و تشکیل واحد و حوزه های فعالیت آن اشاره و اعلام کرد: این واحد ظرفیت های زیرساختی، دانشی و مالی خوبی در حوزه گیاهان دارویی، دام سنگین، دام سبک و خصوصا اسب ترکمن دارا است.

دکتر حسین شاهسوارانی نیز بر استفاده از ظرفیت های ذخایر زیستی و ژنتیکی استان تاکید کرد و افزود: همگرایی در استفاده از توانمندیهای دومجموعه باعث افزایش و تقویت هم افزایی توانمندی‌ها می‌شود.

وی گفت: این مرکز با تمام توان علمی و زیرساختی آماده همکاری با واحدهای استانی برای حفاظت از ذخایر ژنتیکی و زیستی کشور است و از طریق این شبکه سازی تلاش بر این است تا ماموریت‌های محوله به خوبی به انجام برسد.

در این جلسه مقرر شد نمایندگانی از طرفین مسئول پیگیری امور شده و با توجه به امکانات و اولویت های استانی و منطقه ای، فهرست همکاری های فیمابین تعیین و در قالب قراردادهای مجزا پیگیری و اجرا شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *