شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
قله ربله - روستای زیارت - توسکستان - سرعلی آباد - گرگان

قله زبله گرگان

در استان گلستان ارتفاعات متعددی وجود دارد که از جمله آنها می توان به درازنو، پیر گرد کوه، تاورنرآب و تلنبار اشاره کرد و همچنین زبله نیز یکی از ارتفاعاتی است که در استان گلستان قرار گرفته است.

  • قله زبله یکی از قله های زیبایی است که از جاذبه های دیدنی و طبیعی شهر گرگان می باشد. این قله در شرق روستای زیارت واقع شده و مشرف بر روستا می باشد که روستای زیارت در مسافت ده کیلومتری شهر گرگان واقع شده است.
  • قله زبله دارای چشم اندازی زیبا و منحصر به فرد است. برای دسترسی به قله زبله می توان از مسیرهای متعددی مانند روستای زیارت، سرعلی آباد و همچنین می توان از رودخانه پیر شیخ هم صعود کرد که هر یک از این مسیرها دارای جذابیت و زیبایی منحصر به فرد خود می باشد.
  • قله زبله دارای ارتفاعی در حدود 2537 متر می باشد و مدت زمانی که صرف می شود تا به قله صعود کرد در حدود شش ساعت می باشد.
  • دامنه شمالی کوه و قله زبله بر شهر گرگان اشراف دارد و انبوهی از درختان جنگلی آن را فرا گرفته است. مسیر جاده گرگان – شاهرود رشته کوه البرز را قطع کرده و همچنین از خط مرکزی کوه زبله عبور می کند.

 

قله ربله - روستای زیارت - توسکستان - سرعلی آباد - گرگان

 

 

یکی از قله های زیبای مشرف به روستای زیارت (در شرق روستای زیارت )و شهر گرگان ، قله زبله است

این قله از نظر چشم انداز بسیار زیبا و کم نظیر است و برای رفتن به آن هم از روستای زیارت و هم از سرعلی آباد می توان رفت. البته از رودخانه پیر شیخ هم می توان صعود کرد که هر کدام زیبایی خودش را دارد. ارتفاع قله زبله ۲۵۳۷ مترمی باشد. و با برنامه زمانبندی دقیق می توان طی حدود ۶ ساعت به این قله رسید. در ضمن فاصله روستای زیارت از شهرگرگان در حدود ۱۰ کیلومتر است. دامنه شمالی کوه و قله زبله که مشرف بر شهر گرگان است پوشیده از جنگل است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *