شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
بافت تاریخی استراباد

اقدامات مدیریت شهری برای حراست از بافت تاریخی گرگان کافی نیست

گرگان- مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی گلستان گفت: شهر استرآباد یکی از ارزشمندترین بافت‌های تاریخی کشور محسوب شده که تاکنون اقدامات مدیریت شهری گرگان برای حفظ آن کافی نبوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد ساوری شامگاه دوشنبه در سی و یکمین جلسه کمیسیون گردشگری سرمایه‌گذاری و بافت تاریخی و رسیدگی به شکایات شورای شهر گرگان اظهارکرد: رعایت توازن توسعه زیرساخت‌های گردشگری در شهر گرگان باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد تا با عدم تمرکز زیرساخت‌ها در یک یا چند منطقه خاص به عدالت نزدیک‌تر شویم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان اضافه کرد: نگاه مدیریت جدید اداره کل میراث‌فرهنگی، تعامل دوسویه با مدیریت شهری است زیرا اگر این تعامل و هم‌افزایی نباشد اقدامات توسعه‌ای شهر و استان به پیش نخواهد رفت.

ساوری بیان کرد: در برنامه ششم توسعه بسیاری از تأکیدات قانون‌گذار در راستای بسط و گسترش زیرساخت‌های لازم در بخش‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مربوط به حمایت و همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر است.

وی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دوره مدیریت جدید ترک فعل از سوی نهادهای ذی‌ربط در راستای توسعه گردشگری را مورد پیگیری جدی قرار خواهد داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان اضافه کرد: شهر تاریخی استرآباد یکی از ارزشمندترین بافت‌های تاریخی کشور محسوب می‌شود که متأسفانه تاکنون اقدامات مدیریت شهری گرگان برای حفظ و حراست و همچنین احیا این اثر تاریخی کافی نبوده است.

ساوری عنوان کرد: از اعضای شورای اسلامی شهر درخواست می‌کنیم در حوزه اقدامات محدوده شهر تاریخی استرآباد (گرگان) تا حد مقدور به نفع مردم و به نفع این میراث گران‌بها اقدام کنند.

ساوری با تصریح بر این‌که تاکنون در حوزه شهر تاریخی استرآباد (گرگان) میراث داری کردیم و از میراث سازی غافل بوده‌ایم، بیان کرد: تاکنون نتوانستیم بافت تاریخی گرگان و معماری مختص آن را در حوزه شهری بسط و گسترش دهیم که مدیریت شهری باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشد و با ایجاد مشوق‌هایی، شهروندان را برای استفاده از این نوع معماری و حفظ و پاسداری از آن ترغیب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *