شماره پشتیبانی 24/7 1863 700 0911
جوراب کوهنوردی

همه چیز درباره ی جوراب های کوهنوردی

بعد از کفش مهمترین ابزار برای پا جوراب است. جوراب باعث می شود که پای شما در کفش احساس راحتی کند.

جوراب باعث بوجود آمدن یک لایه در زیر پا می شود و پا را گرم می کند و از اصطحکاک بین پا و کفش جلوگیری می کند

جورب های نخی به سرعت خیس و از آب اشباع می شوند و به پا می چسبند و پوست پا را نازک می کنند و باعث بروز تاول می شود.

اگر کفشهای تان قابلیت تنفس کردن و بیرون دادن بخار و عرق پا را ندارد، تا زمانی که کفش های تان را درنیاورده باشید، عرق پا در کفش ها جمع می شود

جورابهای از جنس الیاف مصنوعی (مثل پولیستر،نایلون و آکریل) سریع تر از جوراب های پشمی خشک میشوند.

خیلی از کوهنوردان دو جفت جوراب روی هم می پوشند جوراب مجاور پا یک جوراب نازک نخی است که عرق را از پا دور میکند و نوعی در جریان کار خشک باقی می ماند جوراب دوم کلفت و ضخیم تر انتخاب می شود تا بتواند رطوبت عرق پا را از جوراب دیگر جذب کند و تشکیل لایه ای در زیر پا بدهد بعضی هم یک جفت جوراب نیمه کلفت یا کاملا کلفت از جنس پشم یا مواد مصنوعی را ترجیح می دهند. البته استثناهای زیادی وجود دارد یک سنگ نورد دوست دارد کفش های با انعطاف کامل به پای او چسبیده باشند. از این رو اصلا جوراب به پا نمی کند و شاید یک جوراب نازیک به پا کند هر شیوه ای که به کار می گیرید، سعی کنید طوری جوراب بپوشید که بتوانید پاهای خود را در کفش تکان بدهید. اگر جوراب اضافی باعث محدودیت گردش خون شود، گرمای اضافه تولید می کند.قبل از اینکه جوراب خود را به پا کنبد، نقاطی که در آنجا خطر تاول زدگی وجود دارد، مثل پشت پاه، را باچسب زخم بپوشانیدجوراب های ضدآب، تنفسی گورتکس در شرایط خیس می توانند خیلی راحت باشند.اگر این جوراب ها را روی یک جوراب معمولی بپوشید، جواربهای گورتکس مانند کفش های با لایه گورتکس عمل می کند، با این تفاوت که ساق آنها بلندتر و نرم تر خواهد بود.

 

اندازه جوراب مناسب کوهنوردی بر اساس نوع کفش، فصل، آب و هوا و فعالیتی که شما می خواهید انجام دهید تعیین می شود. در هنگام خرید بهتر است تا به نکات زیر دقت کنید:

جوراب اگر زیاد بلند باشد: باعث جمع شدن جوراب در وسط پا و عدم تمرکز کوهنورد می شود. جوراب های خیلی بلند حتی می توانند باعث ایجاد آلرژی و خارش پوست در ناحیه ساق پا شوند. شرایط این چنینی باعث اختلال در کوهپیمایی و توقف های مکرر می شود.

اگر جوراب خیلی تنگ باشد: گردش خون در پا کم شده، تحرک انگشتان پا کم می شود و در دراز مدت ممکن است باعث آسیب دیدن انگشتان شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *